Беларусь. Окно возможности?

От редакции

Пан Тимур Литовченко имеет свою высокую планку как журналист и писатель и потому его текст к статье об оценке протестов, в частности в Беларуси, остался в формате комментария. Но цель нашего ресурса состоит в том, чтобы запустить, где он не запущен, или поддержать процесс самостоятельного мышления наших коллег или случайных читателей, которые нечаянно натыкаются на наши тексты. А как многие знают, наши тексты расходятся в режиме перепубликациий и/или озвучки, по такому количеству ресурсов, что мы уже давно за этим не следим.

Так вот, этот его комментарий имеет самостоятельную ценность именно для цели, изложенной выше, и потому мы берем на себя обычную функцию и выносим некоторые комментарии в виде отдельного материала. Поступаем так и в этот раз, поскольку взгляд на события в Беларуси через призму становления нашей культуры протестного движения, может оказаться ценным не только для коллег и читателей ЛО, но возможно, и там, где мы этого себе даже не предполагаем.

В общем – взгляд Тимура Литовченко.

***

Дайте білорусам пережити свою Фронду!

Україна свою пережила в 2004-2005 роках.

На президентських виборах 2004 року українці нібито боролися за “українського Ющенка” проти “зека Януковича”. Насправді ж так звана Помаранчева “революція” на ділі обернулася Помаранчевою фрондою, коли радісний нарід бігав по вулицях, а за його спинами ділили владу “донецькі” та “дніпропетровські”. А чому так сталося?! Бо Ющенко, при всій його витонченості, вихованості й українськості, був безхарактерним слабаком з “язиком без кісток” – себто, який вмів добре говорити про все і ні про що водночас. Особисто з ним я вперше схльоснувся в пивбарі “Оcmannja баrikada” на Печерську восени 2001 року. Тоді він зустрічався там з купою студіозусів і журналістів за гальбою пива – по-простому. Перші дві години запитання йому ставили метри журналістики (такі як Піховшек, Вересень та інші), на третю годину дійшла черга до таких, як я. При цьому Ющенко сказав, що почувається серед нас, немов серед тигрів у клітці – хоча налиті пивом студіозуси створювали найсприятливішу атмосферу…

Отож я спитав Ющенка, як він в якості майбутнього президента України (я так і сказав, ага!) бачить національну ідею, яка б об’єднала українців з усіх регіонів, на Заході і Сході України, на Півдні й Півночі?.. У відповідь Ющенко вчинив справжню істерику, обізвав мене “засланим козачком” і “провокатором”. А також сказав, що ця ідея відома кожному українцеві, що вона живе у нього в серці!.. А тому моє запитання до нього – це провокація.

З цього я зробив висновок, що Ющенко не знає, як об’єднати Україну й українців на Заході і Сході України, на Півдні й Півночі. А оскільки він слабак (а тільки слабак міг на камери зізнатися навесні 2001 року, що “дійшов до біологічної межі своїх можливостей”, як прем’єр-міністр) – тоді “почет гратиме короля”.

А хто виконує роль “почту” Ющенка?! ЮВТ. “ГАЗОВА” принцеса, ага! Та сама ЮВТ, на яку через газові ігрища Москві надавити – що два пальці об асфальт! Тому ЮВТ на наступному кроці дуже швидко прийде до влади по плечах Ющенка. Але це й означає, що ми обираємо “дніпропетровських” замість “донецьких”, які потім зажадають реваншу. А Москва може надавити як на одних, так і на інших…

Все це мені було аж надто очевидно в 2004 році. Але це не було очевидно людям, яким треба було награтися в свою Помаранчеву фронду! Звідси я зробив висновок, що Фронда – це необхідний етап в дорослішанні народу. І тільки Фронда відкриває шлях до справжньої революції… Тому її треба пережити, хоча її суть аідображена в прислів’ї: міняю шило на мило.

Очевидно, не помінявши шило на мило – народ не навчиться обирати закопаний на городі бандерівський кулемет або прапрапрадідівську козацьку шаблю…

Єдина реальна користь від Фронди – та, що нарід хоча б частково починає цікавитися своїм корінням. Задаватися запитанням: “А хто ми такі?! Де, в яких століттях наше коріння, якщо ми хоча б сподобилися навіть на отакий псевдо-протест?..”

Бо на наступному кроці нарід хоча б частково починає копати віддалені ділянки свого городу, а відкопавши те, що там лежало прихованого – стає Народом.

Відчуваючи все це інстинктивно, я ще з 2003-2004 років поступово почав переорієнтацію на абсолютно “мертвий” тоді жанр – українську історичну прозу. Бо українці мусили отримати відповіді на ті запитання, які вона мали б починати невдовзі ставити.

Ах так – Ющенко!.. Свою сатисфакцію від нього я отримав, коли він влаштував прес-конференцію на галявині в Адміністрації президента наприкінці вересня 2009 року. Бо тоді він звернувся до присутніх журналістів шанобливо, як до “ланцюгових псів демократії”, з проханням: допомогти йому – нашому ясному сонечку, президентові Ющенку… сформулювати нарешті таку національну ідею, яка б могла нарешті об’єднати Україну й українців на Заході і Сході України, на Півдні й Півночі!.. Й навіть пообіцяв записати таку ідею до Конституції України.

Я на тій прес-конференції був присутній. Я це чув. І отримав задоволення від того, що сам президент Ющенко восени 2009 року нарешті додумався до того, про що я запитував його ще восени 2001 року!.. Моє Ego було цим задоволене.

Далі не було легко – але хто сказав, що буде легко?! Далі до влади дорвався Янукович, потім був Євромайдан і російсько-українська війна, що триває й досі. Але це вже таки революція – хоча й не доведена до логічного завершення. Бо ми так і не позбавилися від нашої головної вади – від корумпованого ОЛІГАРХАТУ. Але то вже інша історія.

А білоруси?..

А що білоруси?!

Дайте їм пережити свою Фронду! Як і росіянам треба пережити свою…

105 Comments on "Беларусь. Окно возможности?"

  1. Віктор | 27.07.2020 at 20:00 |

    Білорусам у першу чергу треба згадати, що вони білоруси. Інакше жодні фронди їм не допоможуть.
    А московитам фронди – занадто рано. Такі речі корисні УЖЕ сформованим народам. В той час, як московити – народ іще у стадії новонародженості. Й тому у них воно просто мусить бути або безглуздим, або по типу “бєссмислєнний і бєспащадний”.

    • Dmytro Podkowa | 27.07.2020 at 20:26 |

      Про який Ви народ в росіянії? Це по визначенню федерація, збіговисько різних народів під єдиним керуванням. Так от, на мою думку, допоки ті різні народи не зрозуміють, що для виживання і покращення свого життя їм потрібно розбігатись від федерального центра – до тих пір ніякі Хабаровські нічого не дадуть. Пробачте за банальність.

      • Віктор | 27.07.2020 at 20:50 |

        Федерація (чи педерація?) – то тільки слова. Порожні. Суть – імперія. В якій безліч різних народів переплавляються в один.
        Ну а тут є одна проблемка. Як показала її величність історія (та сама, яка чудово вчить, треба тільки уроки не прогулювати!), щоб зі сплаву купи народів утворився СПРАВДІ повноцінний, зрілий народ – потрібен час. І зовсім не малий – десь біля 1000 (тиячі) років.
        От тому я і написав там про стадію новонародженості.
        З якої справді тим народам найкраще розбігтися. Але при обов’язковій умові – повернутись до своїх витоків, до своєї культури.

        • Volodymyr | 27.07.2020 at 23:24 |

          То Віктор | 27 Липня, 2020 at 20:50 “…десь біля 1000 (тиячі) років.” А як бути зі Штатами, які Сполучені і в Америці? Не було в нас цієї тисячі років, хоч і тисячі різних народів зібрались в одному місці. Та і в Україні не одні українці живуть. Може щось в музичній школі підправити треба?

          • Віктор | 28.07.2020 at 06:06 |

            🙂 А який у США державотворчий народ? Англійці!
            А скільки років англійському народу? Точно, що більше тисячі.
            Те, що у США тепер всякої тварі по парі – то вони “понаїхали”. В місце, де англійці у своїй тоді ще колонії своїми англійськими колоністами – уже встигли встановити порядки так, як звикли саме вони.
            Ну а всі ті, що потім понаїхали – прийняли і їхні порядки, і їхню мову. А не англійці чиюсь іншу. Як багато українців чи білоруси у себе ВДОМА. Тим самим відірвавшись від своєї культури й порядків. І своєї тисячі, яка у них була.

      • “…допоки ті різні народи не зрозуміють, що для виживання і покращення свого життя їм потрібно розбігатись від федерального центра – до тих пір ніякі Хабаровські нічого не дадуть” (с)
        *****
        ІМХО, момент для “розбігання народів з імперії” все ближче і ближче 🙂
        А коли окремі наріди таки почнуть розбігатися – вони таки зрозуміють, що “наводить порядок лучше в нескольких маленьких бордельерчиках, чеме в одном большом борделе”, як казав один вояка зі старшого офіцерського складу.
        От тоді й настане момент, коли їм нарешті стануть в нагоді наші уроки! Бо тоді хоча б 5% людей повинні діяти синхронно й рухатися в потрібному напрямі. Тоді вони рано чи пізно, але перетягнуть 95% наріду. Або “вати”, якщо хочете…
        Тому наші слова і наш досвід не пропадуть 🙂

    • Центровий | 28.07.2020 at 22:57 |

      хі хі… литвинам треба згадати що вони литвини, а не білоруси, яких придумала Катерина ІІ.

      • Центровий | 28.07.2020 at 22:58 |

        Відповідь була до
        Віктор | 27 Липня, 2020 at 20:00
        Закинуло занадто далеко, випало з контексту.

      • В цьому плані рекомендую слухати пісні “Стары Ольса”.
        Зокрема, оцю:
        https://www.youtube.com/watch?v=BwP4_hD0Za0
        “Стары Ольса – Літвін”
        🙂 🙂 🙂

  2. АнтонОвич | 27.07.2020 at 20:34 |

    А що скаже наш дописувач Камянтатар? Як там все виглядає зсередини?

    • Камянтатар | 27.07.2020 at 22:23 |

      Вітаю. Ужо хацеу класьція спаць, а тут такое, а у нас ужо 23.20. Вось думаю: калі апісваць, то да раніцы ці атрымаецца?- зараз пачакаю натхнення і можа хвілін за 30 што напішу…

      • Камянтатар | 27.07.2020 at 23:17 |

        Падумау я крыху і скажу так:
        Прабачце, сябры-друзі, але я тут вам у адкрытую на прасторах інтэрнэту нічога не скажу, бо тады выплыве вонку псіхалогія беларуса, а вы ж ведаеце, што маскаль судзіць па сабе пры планаваньні ваенных аперацый, таму ён у 2014 і абламауся аб Украіну. А ужо наш ліцьвінскі менталітэт яму страшна чужы, таму нашу псіхалогію яму раскусіць будзе яшчэ цяжэй. Раней я думау, што толькі у дзеда на сяле была такая прымаука: “Што па-руску “молодец”- то па-польску ” засранец”.”, але потым выяснілася, што прымаука гэтая распаусюджана па усёй Беларусі, то бок беларусы ніколі і блізка ніякімі рускімі сябе не лічылі, а з тых “рускіх” проста смяяліся, паказваючы іх дзікунства і нецывілізаванасць ва усім, ведаючы, што цывілізацыя ішла з захаду.
        Усё вельмі цікава, як-небудзь потым, гледзячы на разваліны імперыі, сустрэнемся і добра пасядзім за цікавымі гісторыямі. Памажы нам, Божа. Амінь.

        • Камянтатар | 27.07.2020 at 23:59 |

          P.S. І запомніце: л
          Што па-руску “молодец”- то па-польску “засранец”.

          • parazels | 28.07.2020 at 07:02 |

            Я конечно не знаток белорусов и Беларуси, но по собственным немногочисленным наблюдениям за ними – это всё-таки совки. Добрые и спокойные, из-за этого ещё более инертные чем даже русские. Поэтому сугубо по моему недалёкому мнению, им предстоит выбор не между Ющенко и Януковичем, а между Ельциным и Зюгановым, Кучмой и Симоненко. Как и тогда, сейчас оба этих варианта полностью на руку Москве. Только тогда на стороне “прогрессивных сил” были олигархи, теперь конторские. Да и боюсь шо Москва выводы сделала, и будет ситуацию контролировать жёстче.
            Но это если оглядываться на прошлый опыт, а ни одна ситуация не повторяется.

          • Камянтатар | 28.07.2020 at 14:37 |

            А кто такой по-вашему “совок”?

          • Камянтатар | 28.07.2020 at 14:42 |

            Кстати ,пан Парацэльс, не нужно словом “совки” меня провоцировать(если это так), потому как бесполезно.

        • Любопытнгый | 28.07.2020 at 21:37 |

          Я скажу Вам так, уважаемый Каментатар… В моем детстве был у меня пионер-вожатый. Настолько добрый, настолько умный.. Он говорил “мячик”, здесь звук “ч” очень мягкий. Прошло много лет… Я встретил этого человека случайно на свадьбе моего друга. Его дети свободно общаются украинским, русским, беларусским, английским…
          Я ему тогда рассказал как я изучал беларусский. Пример ниже
          Песняры – Алеся ===== https://www.youtube.com/watch?v=lbPG-iDEVQg

  3. АнтонОвич | 27.07.2020 at 20:35 |

    Вибачаюсь, якщо не так назвав.

    • Камянтатар | 27.07.2020 at 23:23 |

      А що не так?- Камянтатар – це той, хто камянтує.?-ось і фото Камянтатара.

      ?

  4. Дякую, що винесли мій камент в якості окремого матеріалу – бо за обсягом він все ж надто короткий. А також – що написали замість мене лід (врізку). 🙂

  5. Андрій Дар | 27.07.2020 at 20:47 |

    Народ взрослеет.
    Сужу по себе: я только-только в 2004м проснулся к политике. И то, поставь в оппоненты Ющенко не дважды сидевшего, а какого-нибудь условного Тигипко – я бы “спал” еще долго, может, до сих пор.
    Отсюда у меня два вывода:
    1) Я не вправе осуждать нашу “аполитичную” молодежь, сам был таким. Дозреют. Всему есть время и побуждаюшие причины.
    2) Трудности – пробуждают ото сна и побуждают к действию. А сейчас – такой благословенный период.

    • “Сужу по себе: я только-только в 2004м проснулся к политике” (с)
      *****
      А я лише в 1997-му році – коли пірнув у журналістику.
      Натомість період аж по 1996 рік включно я щосили намагався бути: вдень – вченим, вночі – письменником-фантастом. Я абсолютно проґавив Революцію на граніті 1990 року, підняття українського прапора, набуття Незалежності в 1991 році. От жіба що на референдумі в грудні 1991 року проголосував за Незалежність… Але на тому – все. Тільки наука й література!
      Тому я розумію і Вас, і навіть тих, хто “спав” аж до російсько-української війни, що почалася в 2014 році. На все свій час, так!..

    • SoldatYdachi | 28.07.2020 at 00:24 |

      а я прокинувся у 1991 (під час гкчп) коли старий дідуган нас прямо запитав: “а що хлопці, у народ стріляти будете?”
      й не відведеш очі даючи відповідь – наказ це одне а вибір сторони – це завжди тільки твоє рішення.

      • Вовк | 28.07.2020 at 12:20 |

        в переддень Варфоломіївської НОЧІ, коли “Воля або смерть”…
        ЦІКАВІ були часи!

  6. Павло | 27.07.2020 at 20:57 |

    Чому Тіхановська не Ющенко і Білорусь не повторить шлях української “фронди” ?
    1)Тому..
    Що її основна обіцянка після того,як стане Президентом -оголосити дострокові ЧЕСНІ рівноправні для всіх вибори.. там не буде 4-х роківправління Бездарі -Пасічника з “Месіянським комплексом”
    2) Буде фальсифікація.Котру нерозвинутому Громадянському Суспільству не вдасться протистояти..Білорусь очікують трохи інші процеси.Стагнація..Нелегітимний Бацька.Крах економіки…іт.д.(мій прогноз)

    • Вовк | 28.07.2020 at 12:24 |

      сябрам КРАЩОГО за Луку не знайти!
      та й НАМ, українція (не хахлам чи малороSSам) Лука буде кращим сусідом, ніж промосковська шалаТіхановська!
      Бджоли-білоруси, не виступайте ПРОТИ незалежності-меду! Мокша зжере вас, навіть у зубах не застрягнете!

  7. Согласен с Автором, Прохождение исторических квестов, обязательное условие роста этноса, Условие задачи для Белоруси облегчено отсутствию геополитических вопросов, обязательных для Киева, более благоприятным окружением, отношения с Московией лайт-вариант, За спиной Киева можно, Кому там пожелать удачи? Совку Лукашенко, который хочет править хоть как то но державой, или ватных конкурентов которые могут Белорусь на блюдечке в Москву отослать, Все шлак, но Автор прав, хочешь гулять по воде, надо повисеть на кресте, вариантов нет,

    • “Кому там пожелать удачи?”-тому, хто не буде купляти москальську нафту!

  8. parabellum | 27.07.2020 at 21:13 |

    Чего вы всё о Ющенко? А Пороха вообще не было?

    • “Чего вы всё о Ющенко?” (с)
      *****
      Без Ющенка не було б Пороха, яким він є зараз! Згадайте, що коли Порох їздив за Томосом, він у свою делегацію включив і Ющенка. Гадаєте, це просто так сталося?! Ні – Порох тим самим віддав данину пошани своєму предтечі.

      Перевод:
      Без Ющенко не было Пороха, какой он есть сейчас! Вспомните, что когда Порох ездил за Томосом, он в свою делегацию включил и Ющенко. Думаете, это просто так случилось?! Нет – Порох тем самым отдал дань уважения своему предтече.

      • parabellum | 27.07.2020 at 21:28 |

        Спасибо, понял.

      • Сергей | 27.07.2020 at 23:01 |

        Дипломат всегда дипломат! Включил в делегацию Ющенка: вроде мелочь….но как там у “классика” – нет ничего важнее мелочей!

    • “А Пороха вообще не было?” (с)
      *****
      Був. Він дозрівав разом з українською нацією.
      2004 рік – учасник Помаранчевої революції (один з фрондерів, які перебували на сцені Майдану).
      2005 рік – секретар РНБО України.
      2007-2012 роки – голова Наглядової ради Нацбанку.
      2009-2010 роки – міністр закордонних справ.
      2012 рік – міністр економічного розвитку і торгівлі, готував Угоду про Асоціацію з ЄС.
      І лише в 2014 році він став президентом України.
      Отож повторюю: Порошенко був і дозрівав разом з українською нацією! Якщо гадаєте, що це аж так легко… Мушу Вас розчарувати: це ВКРАЙ ВАЖКО…

      Перевод:
      Был. Он созревал вместе с украинской нацией.
      2004 год – участник Оранжевой революции (один из фрондеров, которые находились на сцене Майдана).
      2005 год – секретарь СНБО Украины.
      2007-2012 годы – председатель Наблюдательного совета Нацбанка.
      2009-2010 годы – министр иностранных дел.
      2012 год – министр экономического развития и торговли, готовил Соглашение об Ассоциации с ЕС.
      И только в 2014 году он стал президентом Украины.
      Поэтому повторяю: Порошенко был и созревал вместе с украинской нацией! Если думаете, что это настолько легко… Должен Вас разочаровать: это КРАЙНЕ ТРУДНО…

      • Андрій Дар | 27.07.2020 at 23:03 |

        Лайк за перевод для Парабеллума… 🙂

      • Сергей | 27.07.2020 at 23:05 |

        Аналог: КВН.Танцы. Рассмеши комика. Лига смеха. Летний Кубок в Одессе. Пианино. Сваты. Голобородько…
        Если думаете, что это настолько легко… Должен Вас разочаровать: это КРАЙНЕ ТРУДНО…
        И только пройдя все эти ступени можно сказать: я готов стать Лидером нации!

        • О так! Маєте рацію!!! Я навіть зараз не зміг би зі сцени порівняти Україну з роздовбаною німецькою порноакторкою, яка дає всім в будь-якій позі… Мій би язик швидше відсох. А Зеленський це озвучив в Юрмалі. Отож маєте рацію: я не можу стати президентом, бо за мене 73% лохторату не проголосує!..

        • SoldatYdachi | 28.07.2020 at 00:28 |

          Сергей | 27 Липня, 2020 at 23:05 | Відповіcти

          Аналог: КВН.Танцы. Рассмеши комика. Лига смеха. Летний Кубок в Одессе. Пианино. Сваты. Голобородько…
          ========
          ні, це не аналог – це анало-говнет!

      • Укроп | 28.07.2020 at 10:04 |

        Шановний Тимуре, є такі “книжки”, дуже товстенькі на вигляд, а читати там – одну дві сторінки тому що все інше, то переклад тієї “сторінки” на купу мов. Я маю на увазі інструкції до холодильників та пральних машин 🙂 Не перетворюйте свої коменти на таку “інструкцію до холодильника” в угоду субчику, який має нахабство вказувати кому на якій мові писати і що його “російськомовній щелепі” важко підняти дупу (у даному випадку – палець) та зробити переклад Гуглом. Інакше люди, для яких рідні інші мови – теж образяться, не знайшовши перекладу на фарсі 🙂

  9. Звернення батька солдата, який 4 дні помирав на Донбасі до зє.
    https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2615276722119347&id=100009111351464

    • Камянтатар | 27.07.2020 at 23:37 |

      Так, хлопцы, так.
      Тыя, хто у тыле, павінны НЕ проста сядзець у тыле, а прыкрываць з тылу тых , хто на перадавой, і толькі тады будзе слава усёй Украіне, а не толькі Героям. Трымаем строй, Міжмор’е!

  10. Аккерманец | 27.07.2020 at 21:23 |

    Для мене особисто Ющенко назавжди залишиться політичним імпотентом, причому ще з 2001 року, коли він обіймав посаду прем’єра. Можливо, він був непоганим головою НБУ, а ще до цього колгоспним рахівником, але, починаючи з прем’єрства, мало що в нього зкліювалось. Пам’ятаю, як він з особливою гордістю вважав за досягнення скорочення дефіциту Пенсійного фонду. Але за рахунок чого це було досягнуто? Рішення було “геніальним” за простотою: забрати кошти у бюджетників за рахунок пільг військовослужбовців (безкоштовний проїзд у відпустку, продпайок, грошова компенсація за речове майно тощо) та спрямувати їх до ПФУ. При цьому зроблено це було постановою Кабміну, хоча пільги встановлені Законом! Вважаю, що саме з Ющенка почалося зневажливе ставлення до військовослужбовців та взагалі до ЗСУ. До цих пір перед очима стоить плац сусідньої військової частини, на якому для покупців були виставлені польові кухні, старі УАЗи та інше військове майно, що підлягало реалізації. Все рівно, що за редькою на базар сходити. А дивлячись на те різношорстне кодло, яке прийшло до влади на гребені так званої “Помаранчевої революції”, мені відразу було зрозуміло, що нічого з цього доброго не вийде. Особливо після піврічного дерибану посад, коли усі державні інституції фактично були паралізовані. В той час, та й надалі, Ющенко лише розводив руками та годинами віщав ні про що! Усе його президентство запам’яталося лише чварами з Юлькою та безвольною здачею влади янеку.

    • От бачите! Ми з Вами десь на одній хвилі перебуваємо в оцінці Ющенка і переважної частини “помаранчевих” 🙂

      • Аккерманец | 27.07.2020 at 22:11 |

        Так, на відміну від деяких інших коментарів, які не вважають за можливу об’єктивну оцінку цього діяча його сучасниками. Попри те, що я ніколи не був прихильником Ющенка, з позиції останніх саме Ющенко був та залишається зрадником їх надій та ідей Помаранчевого Майдану!

    • SoldatYdachi | 28.07.2020 at 00:54 |

      Аккерманец | 27 Липня, 2020 at 21:23

      Для мене особисто Ющенко…
      … Але за рахунок чого це було досягнуто? Рішення було “геніальним” за простотою: забрати кошти у бюджетників за рахунок пільг військовослужбовців (безкоштовний проїзд у відпустку, продпайок, грошова компенсація за речове майно тощо) та спрямувати їх до ПФУ…
      … Вважаю, що саме з Ющенка почалося зневажливе ставлення до військовослужбовців та взагалі до ЗСУ. До цих пір перед очима стоить плац сусідньої військової частини, на якому для покупців були виставлені польові кухні, старі УАЗи та інше військове майно, що підлягало реалізації…
      =======
      що до пайків та грошових компенсацій – те, що відмінили – нарід потім відсуджував й доволі жваво.
      звісно хто мав бажання, хто не мав той сидів мовчки й нічого не мав.

      але то були копійки у порівнянні з “надлишковим”.

      що до “військове майно, що підлягало реалізації” – ось тут ви побачили тільки верхівку того “айсбергу” а саме “польові кухні, старі УАЗи “.

      як “розпродавалися” пересувні заводи з ремонту бронетехніки (за авіацію не скажу та мабуть так само було й там), як вивозилися до немитої новітні з баз зберігання тягачі та рефрижератори, запасні ремонтні комплекти до техніці що була на озброєнні полків, дивізій та фронтів – це ні хто на плац це не виставляв.
      а як розбиралася на запчастини новітня техніка та зникала у невідомому напрямку – це ж такий гостросюжетний роман можливо написати – вах!

      той період “розвитку” збройних сил ще чекає своїх дослідників.

      • Вовк | 28.07.2020 at 12:29 |

        Юрік Єханурік тоді очолював той “парад”…

      • Аккерманец | 28.07.2020 at 15:43 |

        Ну, стосовно хто й що відсужував – це (не в образу) не Вам мені розповідати! Якось казати це колишньому військовому судді, що розглянув тисячі цих справ не дуже доречно. Та й за розкрадання військового майна так само. Але до суду такі справі доходили в основному дрібні, а основних розкрадачів ніхто на цугундер й не думав тягнути! Думаю, знайшлось би що й Ющенку пред’явити та не одному йому!

  11. Укроп | 27.07.2020 at 21:41 |

    Коллеги, а кто что может сказать о сегодняшней акции под офисом зеленки? Было очень немало людей, меня конечно смущает там присутствие Нацкорпуса и Свободы, но были призывы объединяться во имя спасения Украины, забыв партийные распри и был ультиматум зелени, срок – до Дня Независимости. Требования вполне правильные. Мы всегда такие события не забываем, а тут у белорусов, получается, важнее? Это зреет революция, или “спуск пара”? Но ультиматум… Если не предпринять действия в ответ на возможное игнорирование зеленью, то это будет “потеря лица”, значит – все по серьезному?

    • Як лежачий інвалід, я провів сьогоднішній день на дивані. Як і вчорашній… Але ось є свіже повідомлення УНІАН:
      На мітингу проти перемир’я на Донбасі зачитали вимоги до Зеленського
      Детальніше читайте на УНІАН:
      https://www.unian.ua/society/na-mitingu-proti-peremir-ya-na-donbasi-zachitali-vimogi-do-zelenskogo-novini-ukrajini-11091092.html

      • Укроп | 28.07.2020 at 10:19 |

        То це Ви мабуть хотіли пропіарити статтю, у якій останньою “новиною” було “Порошенко з родиною вилетів до Турції літаком, вартість чартера не менше 15 тисяч доларів”? Паскудний сайт і такі ж само паскудні журнаглюхи там працюють… А якщо інколи щось кажуть і не паскудне, то тільки для того, щоб влити в мозок читачу отрути останньою фразою, бо ще “товаріщ Мюллер” казав що “запам’ятовується остання фраза”. Руки мити треба після такого сайту…

        • Шановний Укропе! Оці “останні новини” добираються автоматом. Автомат же аналізує, які сайти на яку тему Ви переглядали раніше – отож і підкидає Вам відповідні “новини”. У мене цей список має такий вигляд:
          – У Мережі показали красуню-матір сина Лукашенка Миколи;
          – Українцям видадуть на руки по 8000 гривень: хто зможе отримати;
          – Саакашвілі зробив неочікувану заяву;
          – «Що ви робите?»: візит Путіна в Україну обернувся скандалом;
          – Пальчевський назвав епічну помилку Порошенка.
          Ні про які польоти “Порошенка з родиною” мені автомат нічого не підкидав. Отож звиняйте… Я не винен, що УНІАН опублікував інформацію, якої на той час не встигли опублікувати інші! Рекламувати УНІАН?.. Ні, це не реклама. Чи було б краще, якби я не відповів Вам?.. Ну що ж – наступного разу не стану відповідати. Але тоді вже звиняйте за мовчанку…

          • Укроп | 28.07.2020 at 12:31 |

            Та насправді до Вас претензій нема, просто не побачили кінцівку статті. А там не рекламою, а прямо у тілі статті останніми фразами – “Як повідомляв раніше УНІАН, сам Порошенко напередодні мітингу своєї партії на Банковій полетів до Туреччини на чартері за 15 тисяч євро. Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram”. Паскудники…

          • Вовк | 28.07.2020 at 12:33 |

            до речі, про Пальчевського, який сВІНґєр…
            Хто що думає про цю ляльку Кремля?
            черговий пРолітпрожект для зєлєбоБИКІВ, чи як?

          • Укроп | 28 Липня, 2020 at 12:31 |
            Та насправді до Вас претензій нема, просто не побачили кінцівку статті.
            *****
            А-а-а, он воно що!.. 🙁
            На економічну редакцію УНІАН я потроху стрінґував до 2002 року, в 2002-2004 році іноді писав матеріали в додаток “УНІАН-культура”. Був у мене там знайомий – комерційний директор агенції Валерій Нечипоренко, не тільки журналіст, але й письменник, один з творців літературного фестивалю “Просто так!” (тепер – “Просто на Покрову”, Коростень). Був я знайомий і з головним редактором Батогом – але вже “шапочно”. Тим не менш, коли навіть перестав писати туди матеріали – все одно періодично заходив до них в гості. І на передноворічну вечірку вони мене запрошували регулярно…
            Але в 2011 році “несподівано” (?) помер комерц-директор Нечипоренко.
            А в 2012 році з УНІАНу “пішли” Батога…
            Відтоді агенція відверто занепала: переважно вони передруковують блогерів (які працюють поза стандартами журналістики) або матеріали з інших джерел. І дуже рідко дають щось своє… Ну, й редакторів вони порозганяли – отож передруки майже не контролюються. Боляче на це дивитись… 🙁 Однак Google постійно підкидає мені УНІАН-новини. Google таки щось знає!..

            Вовк | 28 Липня, 2020 at 12:33 |
            до речі, про Пальчевського, який сВІНґєр…
            Хто що думає про цю ляльку Кремля?
            *****
            Думаю про нього матюками – а вони на “ЛО” заборонені.

    • А ось 5-хвилинне відео звідти на каналі “Censor”:
      https://www.youtube.com/watch?v=cL2HMsXGc0M

  12. Санто | 27.07.2020 at 21:42 |

    Повністю за законмаи жанру пан Тимур – з зав’язкою і розвязкою описав основний результат першого Майдану – заміну парадигми совка на парадигму вати. Особливо цінні дрібниці – момент Ющенка за пивом, і інші :). Тому що вони дають зріз епохи. Білоруси з запізненням на 15 років теж починають виходити з совка, культивованого Бацькою, у вату, де вже є Білорусь, але ще уявляється дружба з мьішебратьями. А ми будемо за цим спостерігати, бо навіть те, що відбувається в Україні багато в чому залежить від Пуйла. А в Білорусі – тим більше…

  13. rock-n-roll | 27.07.2020 at 21:52 |

    Тільки наступні покоління нададуть справжню оцінку Президентові Ющенку. Сучасне покоління не може об’єктивно його оцінити, бо було бомбардовано пропагандою Кремля та нашими “корисними ідіотами” – в першу чергу партією “Батьківщина” з її очільницею леді “Ю”.
    Ющенка вже з середини його каденції мало хто слухав в народі – одразу починили плюватися, навіть не почувши першу фразу. А дарма. Ющенко розпустив продажну Верховну Раду (саме юлькіні сучі сини перебігали до регіоналів). Він та його “Наша Україна” підтримала грузинів у війні з московією, а Верховна Рада – ні.
    До речі, коли Ющенко став президентом, мінімальна пенсія була 50 грн., а коли пішов с посади, мінімальна пенсія – 500 грн.. Долар зріс з 5 до 8 грн. через світову фінансову кризу. І не кажіть, що це Юлькіна заслуга, вона ні на що не спроможна.
    Да багато чого можна непередвзято згадати. Це наступні покоління зроблять.

    • Можу додати, що саме за Ющенка мала місце перша більш-менш реальна спроба збудувати Українську помісну православну церкву. А також спроба взяти курс на членство в НАТО. А також деякі інші речі…
      Але повторюю: Ющенко був слабаком (варіанта – “не гетьманом” та ін.). А коли “король” слабкий – його “грає” почет. А в даному разі почет – це ЮВТ і її “БЮТ”… Тому й не вийшло у Ющенка зреалізувати всі його добрі наміри. Бо для цього треба бути Гетьманом.

      • Вовк | 28.07.2020 at 12:36 |

        плюс така собі “баба Вєра” Улянченко

        • О так! Віра Улянченко – це колоритна персона з “паланки Ющенка”, як співав свого часу Теодор Кукуруза. Але розпилятися на “бабу Віру” нема можливості. Бо то буде вже окрема стаття!..

  14. Наталія М. | 27.07.2020 at 22:42 |

    Ющенко, возможно, что и сделал что-то хорошее, но всё это затмила его дальнейшая бездеятельность, вернее, бесхребетность. Он оказался слабаком, а толпа не любит слабаков. А вообще, он мне напомнил Горбачёва: говорить по три часа и ни о чём! Это ж уметь нужно!

    И какой контраст с Порошенко! У которого каждое слово выверено, чётко и не подлежит иному толкованию. Человек – глыба!

    К нему в офис партии “ЕС” приезжал посол Польши. Пообщались. Посол высоко оценил вклад Порошенко в реформы по продвижению демократии в стране, которые были им проведены. Особенно хвалил его за обновления, произошедшие в армии. Порошенко при этом грустно махнул головой.

    • “…говорить по три часа и ни о чём! Это ж уметь нужно!” (с)
      *****
      Так, це особливий талант! 🙂
      Вперше я загалом побачив Ющенка влітку 1998 року, коли почалася світова криза і стрімкий обвал економіки. Пам’ятаю, тоді ми зібралися на брифінг в Адміністрації президента й очікували пояснень. Як раптом до нас випурхнув красунчик, про якого оголосили, що то є голова Нацбанку Віктор Ющенко – от він і дасть усі необхідні пояснення…
      І що ж?! Протягом двох годин (!) він тільки й молов язиком, молов і молов… Починав говорити про одне, продовжував про друге, завершував про третє… Сказати, що всі журналісти були в шоці від нього – це означає, що не сказати нічого!
      Я теж був шокований, хоча негативу до нього тоді не відчув. Тільки здивування: ну, це ж вміти треба!
      І ще. Є така рідкісна категорія людей, відповіді на запитання яких треба наводити буквально й дослівно. Відповіді інших можна (й потрібно!) “косметично” редагувати, скорочувати, навіть речення місцями переставляти – щоб виходило читабельно. Разом з тим, був у нас такий генпрокурор Потебенько. Або спікер ВРУ Плющ. От цих людей НЕ МОЖНА БУЛО редагувати, треба було ліпити те, як вони кажуть!!! Бо якщо поредагувати кострубату мову Потебенька чи “плющизми” Плюща (“Навіщо пхати те, що не лізе?!”, “Депутат Заєць, не стрибайте по залу – Ви не в лісі!” та ін.) – це вже буде просто чужий виступ…
      Отож після тієї пресухи в АПУ Ющенка дружно віднесли до “нередагованих” персонажів. Бо варто було викинути з його “відповідей ні про що” хоч слово – і це був вже не Ющенко… Хоча читалося воно по-дебільному, але що поробиш?!
      Однак, повторюю, особливого негативу до нього в 1998-2000 роках не було. Ну, трепло – і що з того?! Зате і бджоляр, і коваль, і гончар!.. І мова солов’їна!.. І дружина-американка!..

      “Он оказался слабаком, а толпа не любит слабаков” (с)
      *****
      А отут Ви помиляєтесь! Натовп слабака може ПОЖАЛІТИ – на цій ЖАЛОСТІ натовпу Ющенко і став президентом!!!
      Дивіться, у квітні 2001 року, коли прем’єр-міністр Ющенко звітував перед Верховною Радою про діяльність уряду, звіт цей провалився, й невдовзі його поперли – так? А того дня, коли був звіт, Ющенко сказав в кулуарах на камери: “Я вже дійшов до біологічної межі своїх можливостей”, – і нарід його після того ще більше полюбив! А коли в 2004 році його отруїли – нарід обурився: як так – нашого народного кандидата труять?! Хоча це все – ознаки СЛАБКОСТІ. Тим не менш – після таких речей його жаліли, а жаліючи – ще більше любили…
      Гадаю, такий комплекс є наслідком життя в СРСР. Адже там усім в голови вбивалася теза про “переможного гегемона” (грубий пролетаріат) і “безпорадну безхребетну інтелігенцію”. Отож БЕЗХРЕБЕТНІСТЬ і стала синонімом ІНТЕЛІГЕНТНОСТІ… А після “червоного директора” Кучми (на прізвисько “Льоня принеси гітару”) і “зека-прем’єра” Януковича нарід так хотів ІНТЕЛІГЕНТА!.. Отож і обрали.

      • SoldatYdachi | 28.07.2020 at 01:04 |

        Тимур | 27 Липня, 2020 at 23:25
        Бо варто було викинути з його “відповідей ні про що” хоч слово – і це був вже не Ющенко… Хоча читалося воно по-дебільному, але що поробиш?!
        =======
        навіяли – “как-то текст по дебільному напісан”
        може допа теж щось з Ющенка сам колись прочитав?
        😉

  15. Анатолій | 27.07.2020 at 22:44 |

    Я прекрасно пам’ятаю 2004 рік. Був спостерігачем на всіх трьох турах (на першому – у Львові, на другому – в Котовську (одеська обл.), на третьому – в Маріуполі. Був на Майдані весь час.

    І прекрасно пам’ятаю як Ющенко обирав прем’єра. В нього було дві кандидатури: Порошенко і Тимошенко. Поговорив він предметно з обома і повідомив народу, що обирає Пороха.

    Що тут почалося! Журналісти, експерти, активісти (і пан Тимур Литовченко в їх числі) – словом все громадянське суспільство почало істерично репетувати, що на цю посаду не потрібен барига та олігарх, а революціонерка! Ющенко послухався голосу народу. ДУРНОГО УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ який живе емоціями, а не розумом.

    Революціонерка (навіть тепер, після газових угод, в Україні повно ідіотів які і далі вважають її революціонеркою) почала псувати все, за що б Ющенко не брався. Просувала російський порядок денний – але скритно, підло і хитро. Ілюстрація: Ющенко їде до Варфоломія і домовляється про Томос. За місяць до Варфоломія їде Юля і каже: не на часі.

    Що тут почалося! Журналісти, експерти, активісти (і пан Тимур Литовченко в їх числі) – словом все громадянське суспільство почало істерично репетувати, що Ющенко – слабак і ні нащо годиться. Вулики, пасіка, трипільські глечики. Іржали, реготали, паскудили і проклинали. А за що? За те що ЇХ, ІДІОТІВ ПОСЛУХАВ!

    Порошенко став президентом і поставив премєром кого хотів. Не слухав ні журналістів, ні експертів, ні активістів (і пана Тимура Литовченко в їх числі). Був найкращим президентом починаючи з 1991 року. І що? Журналісти, експерти, активісти (і пан Тимур Литовченко в їх числі) – словом все громадянське суспільство всю каденцію, всі прекрасні 5 років його критикували, паскудили і проклинали. Все добре – не його заслуга, у всьому поганому – він винуватий. Асоціація – не така, безвіз – не такий, Томос – це піар, а на фронті суцільні іловайськи. І темпи економічного зростання занизькі.

    Докритикувались. Втоптали Україну в багно. І що? хоч один визнав що занапастив Україну своєю дебільною критикою?

    • rudolf_bochkin | 27.07.2020 at 23:17 |

      + +

      В цьому дописі я прочитав лише лайно “критики” щодо Ющенка і не побачив, аби шановний (у деяких колах) автор Тимур хоч би вказав “правильний шлях”, хоча б на його думку.
      Бо звертання до Фронди французької і так яскраво та емоційно виписана пропозиція на неї рівнятися і українцям і білорусам якось блідо меркне на фоні дописів Анти-колорадоса щодо Франції, її “перемог” з часів Другої Світової і до теперішніх макронівських часів…

      • “Правильний шлях” – це (1) спочатку Фронда, потім (2) Революція. Україна ним і пройшла – отим “правильним шляхом”. Повторюю: без Помаранчевої фронди не було б Євромайдану! Якщо Ви цього не зрозуміли… звиняйте, але я нічого не можу вдіяти.

        • rudolf_bochkin | 28.07.2020 at 21:21 |

          Якщо це правильний шлях, то Ви лайно на себе вихлюпніть, яким намагаєтесь вимазати людей, котрі (за Вашим же коментарем вище) ведуть Україну правильним шляхом.
          Це не Порошенко винен, що нині доводиться проводити акції протидії Гідранту Капітуляції, а Ви і такі, як Ви.
          Інакше подібні акції мали б були проводити за часи керування Україною ЛЮДИ, а не ляльки-маріонетки під проводом щаріїівців, саакашвіліфілів, національних жон та тулубів…
          Не треба робити з інших тупаків, які не розуміють високоосвічених корисних кремлю ідіотів. Насолоджуйтесь – всеохоплююче пірімірійе це ще бруньки, пізідьец насувається масштабний.
          Але ж сукаабаихтотільконепорох.
          Хряцайте, до чого прагли.

          • Ви хоча б прочитали уважно не, що самі ж написали?! Здається, Вас просто душать емоції, отож Ви не здатні адекватно викладати свої думки. А заразом приписуєте мені всі можливі й неможливі гріхи. Ну, не подобаюсь я Вам – але ж я не банкнота в $100, щоб усім подобатися!.. Отож заспокойтесь для початку, випийте м’ятного чаю, бо Ви зараз просто космічну дурню верзете. На все краще.

        • rudolf_bochkin | 29.07.2020 at 14:18 |

          прочитав
          у реченні “Інакше подібні акції мали б були проводити за часи керування Україною ЛЮДИ, а не ляльки-маріонетки під проводом щаріїівців, саакашвіліфілів, національних жон та тулубів…”
          пропустив одне слово:
          Інакше подібні акції мали б були проводити за часи керування Україною Порошенка ЛЮДИ, а не ляльки-маріонетки під проводом щаріїівців, саакашвіліфілів, національних жон та тулубів…

          Але даний ресурс не дає змоги вносити виправлення у коментарі.

          З іншого боку – це і добре, бо можна прочитати ЯКЕ саме ДАЙНО Ви ллєте на Ющенка і на Порошенка, але прокоментувати коментар пана Анатолія, який я лише підтримав – ооо тут Ви “могьотє”.

          Бо я помилки допускаю.

          А Ви у нас – “святий”. (Бо Вам помилки виправляють редактори чи модератори. А от Президентам не можна допускати помилок бо відразу розпочинають цькування Ви і подібними Вам навіть за дріб’язок).

          Водночас хотілося б нагадати, що під час війни (а вона триває) якось і чомусь прийнято підтримувати власних воїнів і командування, навіть попри певні негаразди (Зе-зрадника від найперших кроків висування кандидатом і його ко-манду я не вважаю за українських захисників. Так само, як агента, шпигуна чи диверсанта не вважають своїм, хоч він до викриття носив і форму нашу, і мав звання, і навіть посаду обіймав). Але не стану – горохом бо об стінку

          • Добре вже те, що Ви заговорили на півтона нижче. Спробуйте запам’ятати цей стан і коли чубитесь – тримайтеся саме в подібному тоні. Бо хто гарячкує і лютує – той робить помилки і програє. Отож тримайте голову холодною.
            Погано те, що Ви розширюєте зону конфлікту фразою: “Бо Вам помилки виправляють редактори чи модератори”. Повірте, якби Anti-Colorados, Andriy Moderator чи Наталія М. прочитали б це – вони б довго сміялися. Бо ні мені, ні комусь іншому тут ніхто помилок не виправляє. Кожен відповідає за написане сам…
            А чубитися далі нема сенсу. Вам теж як горохом об стінку: не доходить, що я не мав на меті обмазати лайном Ющенка чи тим паче Порошенка, хвалити ЮВТ чи ЗЕ і т.ін, що Ви мені приписуєте. Тому згоден, припиняю. Стаємо до реальних справ…

      • Евгений | 28.07.2020 at 00:02 |

        Порошенко поставил не кого хотел, а Яценюка. На борьбу с которым тупо потратил кучу сил. Натравил на него Саака, от которого потом сам не мог отбиться. Не стоит из ПП делать святого. При всех достоинствах косяков у него тоже полно.

        • Анатолій | 28.07.2020 at 07:53 |

          Яценюка поставив бо – коаліція. Яценюк – людина конструктивна, ініціативи Порошенка не блокував і сам зробив на цій посаді багато корисного. Після відставки з Порошенком не боровся, скандалів не влаштовував.

          • Евгений | 28.07.2020 at 11:11 |

            Точно так же Ющенко поставил Юлю – бо коаліція. А Порох выводов не сделал и стал бороться с премьером только потому, что хотел более управляемого. С кадрами Порох намутил столько ошибок, что ой! И все потому что хотел керувать сам, через абсолютно лояльных людей.

    • Сергей | 27.07.2020 at 23:26 |

      Об оценке работы: не особо люблю смотреть футбол(особенно нынешнее Динамо, ведь то которое было в 80х как то милее сердцу), к Суркису нейтрален(как к футбольному функционеру), но зацепила инфа по встречи с ультрас после назначения Луческу. Я не судья и не моралист. На Суркисов лет ..надцать льется поток дерьма. Мол и то они делают не так, и паразитируют на Динамо….не хочу в это вникать. И вот Суркис говорит самому борзому ультрас, давай становись у руля – вкинь бабки в команду, найди нужного тренера и игроков – войди в историю возрождения клуба НО ЗА СВОИ ДЕНЬГИ И РИСКУЯ СВОИМИ(!)ДЕНЬГАМИ! И ультрас сник, мол о чем с вами разговаривать – вы нас НЕ ПОНИМАЕТЕ! Тысячи знатоков “знают” как обустроить Динамо или Украину, но либо ТАКСУЮТ либо просто пишут о своих не реализованных талантах в коментах. Но своими деньгами рискнуть могут единицы! Порох рискнул…ПОКА проиграл! Но жизнь идет, колесо крутится и через некоторое время оценка работы Пороха как Президента повысится! Тогда и поговорим!

      • Евгений О. | 27.07.2020 at 23:50 |

        В том то и дело, что проиграл не Порох!
        Проиграли другие.
        Имя Порошенко уже в истории. И то, что его не избрали на второй срок – это не столько его проигрыш, сколько проигрыш цивилизованного мира.
        Да, да!
        Именно проигрыш тех, кто просвистел и прошляпил разрастание такого невероятного по мерзости монстра, которым сегодня является эрэфия.
        Тех, кто со своими недосанкциями и недоозабоченностями финансировали нефтегазобаксами и военную машину и репрессивный аппарат, и невиданных масштабов диверсионную работу эрэфийцев.
        Да, в этой ситуации Украине досталось зеленое марево и ОРДЛО с непрекращающимися боями.
        Есть ситуации, когда проигранный бой не означает проигранную войну.
        А, судя по многим обстоятельствам, еще не то, что не вечер. еще и полудня не было.
        Получилось, что борьба Украины за свою независимость стала в реальности центром борьбы настоящей цивилизации с мракобесной дикостью зарвавшихся бандитов.
        Бандитов, в силу тупости своей так и не способных понять, что мир живет не по “заветам маркса-энгельса-ленина”, а по законам природы. И изучают эти законы вовсе не в совпартшколах и школах КГБ, а в совершенно иных учебных заведениях.

        • Volodymyr | 28.07.2020 at 00:06 |

          То Евгений О. | 27 Липня, 2020 at 23:50 “…проигрыш цивилизованного мира.” Отакої! Тобто Світ винний у тупості отих 75%? Чи я щось пропустив тут? Недосанкції, отого самого цивілізованого світу, до речі, загинають московію в бублик, вже й іскандери відсміялись. Тут Ви шось з іншого боку підійшли до цієї проблеми, як на мене.

          • Евгений О. | 28.07.2020 at 00:39 |

            Та ні, саме з потрібного боку!
            Бо поки московія загинається в бублик, як ви кажете, свого часу була ними проведена беспрецедентна за масштабом операція по розповсюдженню найідіотичних чуток про Порошенка перед виборами і задовго до того.
            І продажними змішниками і небаченою кількістю “польової” агентури, що розносила оті чутки.
            А Оті відсотки були є і завжди будуть тупою біомасою.
            Провина цивілізованого світу полягає в тому, що була надана практично необмежена можливість злодійського впливу на найпримітивнішу частину електорату. З метою формування радикально викривленого сприйняття дійсності і відповідних електоральних уподобань.
            І цей вплив, як тепер з’ясовується мав і, певно, має, місце далеко не тільки в Україні, а і в суттєво більш впливових і в економічному і в політичному сенсі державах.
            В Британії сьогодні дійшло до прямих звинувачень спецслужб в недостатній увазі до цього впливу. Йдуть пошуки шляхів його нейтралізації та компенсації наслідків.
            Серед яких, на думку деяких фахівців також і Брексіт.
            Як і втручання у американські вибори…
            А щодо санкцій і їх дієвості, то побачим трохи згодом..

    • “Журналісти, експерти, активісти (і пан Тимур Литовченко в їх числі)” (с)
      *****
      Та що Ви таке кажете?! Цитату, коли я “істерично репетував, що на цю посаду не потрібен барига та олігарх, а революціонерка” – в студію!!!
      Бо інакше це – прямий наклеп. У мене є свої причини для дуже негативного ставлення до ЮВТ, якого я ніколи не приховував. Тому не треба брехати.

    • “Журналісти, експерти, активісти (і пан Тимур Литовченко в їх числі) – словом все громадянське суспільство всю каденцію, всі прекрасні 5 років його критикували, паскудили і проклинали” (с)
      *****
      Будь ласка, знов-таки попрошу цитату в студію, коли я “проклинав і паскудив” Порошенка?! Будь ласка, процитуйте! У мене є до нього претензії, але всі вони відкладені до мирних часів. Я це неодноразово підкреслював.
      Попервах був лише скепсис, що Порох витягне ті завдання, які на нього поклала історія. Але коли в 2015 році я побачив, що він справляється нехай не найкращим чином, то я навіть скепсис припинив висловлювати.
      А щодо критики – то я завжди критикую аргументовано. Отож, будь ласка, наведіть приклад, коли я критикую без достатніх на те підстав! А інакше Ви – наклепник.

      • Евгений О. | 27.07.2020 at 23:59 |

        Не переймайтесь, шановний Тимуре!
        Цілком можливо, що ті вирази дописувача, що Вас справедливо образили, є результатом занадто високого градусу емоцій.
        Адже погодьтесь. що в період каденції Порошенка була величезна кількість різноманітних публікацій, які видавали “поборники правди і справедливості”. Як ті, що працювали цілеспрямовано і за ворожі гроші, так і ті, хто в силу обмежених розумових, будемо так висловлюватись, можливостей у пошуках популярності і відповідного заробітку. намагались продати себе тим, хто платить.
        То ж журналістика в україні, погодьтесь, останнім часом перетворилась на журнаглістику.
        А приналежність до цього цеху вже й сприймається відповідно.
        То ж хай ті слова залишаться на совісті їх автора.
        А нам своє робить.

        • Я журфаку не закінчував, а засвоював ази професії в “бойових” умовах. Є з десяток “акул пера”, які доклалися до мого формування в якості журналіста. Серед них двоє, на жаль, померли не своєю смертю. І в смерті одного я вважаю винною ЮВТ, в смерті іншого – Овоча. Розумієте?! В СМЕРТІ. Буквально. Заради певних кар’єрних амбіцій цих політиків. Причому я намагався про це зробити публікації – але мене послали нах** і сказали мовчати в ганчірочку, якщо я хочу жити. Шестеро редакторів, бо один матеріал я носив до трьох, другий – до трьох інших…
          І мені таки довелося замовкнути. Але це не означає, що я пробачив як ЮВТ, так і Овочу. Вважати, що я хоч би словом агітував хоч за неї хоч за нього – це мене не знати!..

          • Дмитро | 28.07.2020 at 21:28 |

            Будь ласка, розкажіть мені про ці дві смерті, якщо маєте час та бажання! Думаю, буде луже цікаво. Пошту я вам свою вже писав, але надам її ще раз про всяк випадок — peronohabloespanol@gmail.com

  16. Евгений О. | 27.07.2020 at 23:10 |

    З щирою повагою на побажання шановного Пана Тимура повторюю свій комент.

    Стосовно Ющенка, то, як на мою думку, приділяти йому стільки уваги, то забагато честі буде.
    На жаль, мусимо це визнати, за роки і роки пригніченого стану українців, та ще й після такого нелюдського і хічкоківського терору, що був у совдепії, наші інтелектуальні і вольові ресурси стали значно меншими, ніж то є сьогодні потрібно.
    Згадуючи історії тридцятирічної давнини, з сумом констатую, що, перепрошую щиро, домінування на початковому етапі формування того ж НРУ письменства, з достатньо однобоким поглядом на нагальні потреби соціуму і відвертої, часом, зневаги до питань державного фундаменту, звели нанівець дуже і дуже багато того, що повинно було зробити Україну такою, як ми її хочем бачити.
    Що і фактично призвело до появи, зокрема, таких “достойників”, як згадуваний Вами пан.
    Варто також зазначити, що цілком можливо , що саме згадані обставини і дали поштовх для ворожих спецслужб, скажемо так, “очолити” деякі, зовні патріотично, навіть радикально патріотично налаштовані, формування.
    Куди я також і відношу періодично виникаючі доволі агресивні мовні диспути.
    На жаль, все в комплексі поки не дає можливості стати на чолі держави дійсно адекватній вимогам часу персоні. Бо ж ніхто з більшості одурманеної зелекторальної маси зрозуміти це не здатен.
    А певна частина людей більш-менш мислячої категорії на момент виборів знаходилась в пасивному стані.
    А Ющенко, то мабуть треба було і такому персонажу побути Президентом.
    Може ж з часом більше виборців зрозуміють щось…

    І додам дещо.
    Стосовно запрошення Ющенка разом з іншими Президентами України на підписання Томоса…
    Іноді одяг та аксесуари людини у конкретних умовах доволі точно характеризують і її, людини, ставлення до певної події, і, хоче вона того, чи ні, достатньо повно дають її загальну характеристику.
    Такі думки виникли у мене, коли побачив тоді Ющенка у відеозвіті на якомусь каналі……
    Можливо я занадто суворо ставлюсь до деяких речей, але і вік і досвід, знаєте…

  17. Volodymyr | 27.07.2020 at 23:51 |

    Як на мене, то прихід Ющенко був просто не на часі, особливо після отих всіх комуняк. Теж саме чекало б і Пороха, якби він у той час очолив Країну. Не готові були самі українці до кардинальної перебудови з совка відразу пірнути у Незалежність. До речі, сам голосував і щиро вірив у Юльку, у порівнянні з зеком. Це зараз легко бути “розумним”, коли відкрито всі її підкилимні ігрища, особливо з московією. Так що абсолютно згоден з тим, що Ющенко, його Президенство недооцінені. Всьому свій час.

    • “Це зараз легко бути “розумним”, коли відкрито всі її підкилимні ігрища, особливо з московією” (с)
      *****
      О-о-о, ні! Наша з ЮВТ нелюбов почалася ще з зими 2000 року, коли підконтрольна віце-прем’єрці з питань ПЕК Тимошенко газета оприлюднила завищені в 10 разів дані про смертність шахтарів у вітчизняній вугільній галузі, посилаючись на прес-службу Мінвуглепрому, як на джерело.
      Оскільки я був прес-секретарем Мінвуглепрому і командував прес-службою, то написав в цю її газету офіційного листа, доклавши до нього наші прес-релізи, в яких вказувалися справжні цифри рівня смертності. З проханням спростувати попередню інформацію й оприлюднити справжні дані, а не взяті зі стелі. Замість того газета передрукувала мій лист зі своїми коментарями в тому сенсі, що я – сякий такий чиновник мусив би стулити пельку і сприйняти критику з вдячністю. А натомість я ще смію подавати якісь свої цифри, що відрізняються від перших опублікованих!
      До того ж, мене ще й викликав “на килим” радник міністра і влаштував прочуханку на тему: як я насмілився сваритися з газетою, підконтрольною вищестоячій чиновниці – “начальниці” нашого міністра?! Я відповів, щоб ні радник міністра, ні сам міністр цим не переймалися. І що я сам поставлю на місце брехунів, які вважають, що схопили Бога за бороду. Бо істина – насамперед.
      А далі був мій другий лист в ту саму газету, де я офіційно повідомив, що подаю на них до суду за наклеп. Бо вони двічі послалися на прес-службу Мінвуглепрому, оприлюднивши цифри показника смертності шахтарів, що відрізняються в 10 разів. Отож я повторно запропонував їм спростувати першу публікацію – інакше суд, згідно до закону. Дав на роздуми належні 2 тижні.
      Через 2 тижні спростування було надруковано згідно з вимогами закону. Щоправда – разом з коментарями газети… Там вони спробували викрутитися + написали про мій “окремий кабінет” (хоч я сидів разом зі своїми підлеглими в спільній кімнаті), про мою “автівку” (якої у мене ніколи в житті не було) й інші побрехеньки. Але це мене не обходило: я домагався спростування брехливих цифр – і я того домігся. Все.
      Але інформація про мій конфлікт з тією газетою дійшла до ЮВТ як власниці, про що мені повідомили на “пташиній мові”. Відтоді у мене з нею почалася холодна ненависть – з зими 2000 року. А коли заради її звеличення вкоротили віку одному з журналістів, які вчили мене азам професії – наша взаємна ненависть лише посилилася. Це було задовго до того, як було “відкрито всі її підкилимні ігрища”.
      P.S. І так – з міністром у мене теж настало охолодження: йому зовсім не потрібен був прес-секретар, який на свій розсуд воюватиме з людьми “начальства”. Але я не шкодую про те, бо надалі – вже в 2012 році екс-міністра поставили головою Черкаської ОДА, де він зажив недоброї слави “душителя свободи слова”. А після Євромайдану загалом втік в Іспанію. Отож добре, що наша співпраця припинилася тоді ж, коли почався мій тривалий конфлікт з ЮВТ. Отже, у мене не склалося ні з “донецькими”, ані з “дніпропетровськими”. Я просто повернувся в мас-медійну сферу, от і все!.. 🙂

  18. Евгений | 27.07.2020 at 23:56 |

    Чего тут на Ющенко накинулись? Он был вполне деятелен и успешен в своей деятельности до избрания презом. А что случилось перед избранием? Правильно, отравление. Такое отравление и на интеллектуальные способности влияет и на волевые качества. Когда живёшь от процедуры до процедуры, когда все время прислушиваешься к внутренним органам, когда на себя в зеркало страшно глянуть, тяжело остаться собой прежним.

    • Евгений О. | 28.07.2020 at 00:08 |

      Ви правы.
      Но лишь отчасти.
      Суть в том, что природе, в том числе и в части функционирования социума, абсолютно безразличны причины неправильных решений.
      Точно также поведение нынешнего местоблюстителя могут быть аргументированы … недостатками.. там, чего либо.
      Но важен всегда результат.
      Да, Ющенко досталось крепко.
      Я видел его вблизи.
      Жуть.
      Но. Повторюсь, если человек на своем посту не нашел в себе силы признать, что по объективным причинам он не может должным образом выполнять работу, а продолжал занимать пост, причем с далеко не положительными для страны последствиями, простите, личные обстоятельства вещь да жене третьестепенная.
      Был такой генерал в Южной Корее. Пак Чжон Хи.
      Его работу можно оценивать по разному.
      Но его поведение в момент убийства жены на важном государственном совещании не может не вызывать уважения.
      И где теперь Южная Корея?

      • Евгений | 28.07.2020 at 00:28 |

        Здесь много разговоров о то что Ющенко не оправдал надежды. Я написал о том, что его вина в этом не столь велика. Удар по организму был так велик, что он уже не был собой прежним. Но и в этом состоянии сделал немало, хотя конечно значительно меньше чем от него ожидали.

        • У квітні 2001 року (здається, це було навіть в четвер, 26.04.2001 – але це вже не точно, треба лізти в архів стенограм ВРУ) прем’єр-міністр Ющенко звітував у Верховній Раді України про роботу свого уряду. Робота була визнана провальною, і невдовзі Ющенка відправили у відставку. А з ним і весь уряд.
          А в день звіту в кулуарах ВРУ Ющенко давав інтерв’ю на камери, в якому сказав, що вкрай втомився працювати. І сказав сакраментальну фразу про те, що дійшов до “межі своїх біологічних можливостей”. Я був серед тих журналістів і чув це. Вибачте, однак в будь-якій іншій країні після подібного зізнання на політичному трупі такого діяча станцювали би: в США – качучу, у Великій Британії – джигу і т.ін. В залежності від країни. У нас же Ющенка тільки полюбили ще більше!
          І так – до отруєння лишалося ще 3 роки. Тому цей Ваш аргумент не проходить перевірки.

          • Евгений | 28.07.2020 at 09:39 |

            Не пойму, что такого вы пытаетесь выковырять из слов Ющенко? Кучма и его ВР топили Юща задолго до отчёта. По сути, его речи были началом предвыборной кампании. Такой-же как начинал Кучма против Кравчука или Юля против Ющенко. Классика украинского танца: премьер прощается, но не уходит.

        • Евгений | 28 Липня, 2020 at 09:39 |
          https://defence-line.org/2020/07/belarus-okno-vozmozhnosti/#comment-263564
          Не пойму, что такого вы пытаетесь выковырять из слов Ющенко?
          *****
          Пояснюю.
          1. Восени 2001 року Ющенко НЕ ЗНАВ і НЕ РОЗУМІВ, яка національна ідея може об’єднати Україну та українців. Вже тоді (принаймні мені) було зрозуміло, що Ющенко стане наступним президентом України. А отже, таке НЕ-знання і НЕ-розуміння неодмінно мало обернутися реваншем ідей, яким Ющенко намагався протистояти.
          🙁
          Грубо кажучи, вже восени 2001 року був запрограмований прихід Ющенка на посаду президента в 2004-2005 році, а також реванш “містера Z” (неважливо, хто ним мав стати) після 2008 року. А також розчарування наріду в ідеях, які ніс Ющенко. Про це я запитував Ющенка в “Останній барикаді” – на що він відповів істерикою. А розуміти, що твій майбутній президент – це істеричка… Ой!.. Це пригнічує.
          🙁

          2. У вересні 2009 року вже чинний президент Ющенко нарешті попросив у журналістів (серед яких був я) допомоги в формулюванні тієї об’єднавчої національної ідеї, про яку я його запитував за 8 років до того. Це підтверджувало, що мої прогнози від осені 2001 року були вірними. Що Ющенко ще тоді запрограмував (1) реванш Януковича в 2010 році та (2) розчарування народу в тих ідеях, які він обстоював. І вже майже спустивши в унітаз всю свою справу – він нарешті попросив у журналістів (в т.ч. у мене) допомоги… Хоча мав би подумати про це все ще за 8 років до того – хоча б восени 2001 року!
          🙁
          Сподіваюсь, тепер Ви зрозуміли.

          • Евгений | 28.07.2020 at 20:55 |

            Может я недостаточно просякнутый национальной идеей, но по-моему мнению у Ющенко этих идей был полон вулык. На самом деле без дураков, он поднял тему Голодомора, УПА, Трипилля рушникив и Гетьманив так как никто до него. Но проблема была в том что он оказался неэффективен, несфокуссирован, неэнергичен в экономике, реформах, евроинтеграции. Хотя все это декларировал и будучи премьером и главой нацбанка весьма успешно делал.
            Почему? Да все потому-же: последствия отравления!

          • Andriy Moderator | 28.07.2020 at 21:32 |

            А еще больше потому, что для любого дела нужно иметь единомышленников, свою команду. А у Ющенко их не было, не на кого было опереться.

          • Евгений | 28.07.2020 at 22:51 |

            Andriy Moderator | 28 Липня, 2020 at 21:32 |
            А еще больше потому, что для любого дела нужно иметь единомышленников, свою команду. А у Ющенко их не было, не на кого было опереться.

            Почему то нет кнопки ответить(, приходится отвечать Тимуру)
            У Порошенко было ровно та же ситуация. Трудно вспомнить кого-то с кем он оттянул весь президентский срок. Но будучи человеком энергичным и толстошкурым, методом перебора все же собрал коллектив. А у Ющенко на это не хватило здоровья.

          • Andriy Moderator | 28.07.2020 at 23:09 |

            Потому что Порошенко одновременно бизнесмен, политик и дипломат, а Ющенко – просто хороший администратор.
            И таки у Пороха было и определенное количество единомышленников и на кого опереться.

            Но да, я еще в 14-м говорил, что слабое место Порошенко – отсутствие собственной команды.

          • Евгений | 28 Липня, 2020 at 22:51 |
            https://defence-line.org/2020/07/belarus-okno-vozmozhnosti/#comment-263756
            Почему то нет кнопки ответить(, приходится отвечать Тимуру)
            *****
            Кнопки відповіді немає тому, що “ЛО” слабко пристосована для дискусій: тут максимальний розмір ланцюжка вкладених коментарів – 4 штуки… 🙁
            Базовий коментар
            -> Відповідь 1
            -> Відповідь 2
            -> Відповідь 3
            -> Відповідь 4
            Все! Далі зникає кнопка відповіді…
            Але маємо те, що маємо! 🙂 Спасибі й на тому!.. 🙂

            А тепер по суті.
            Шановні панове Евгений та Andriy Moderator! Доводиться відповідати одразу ж на кілька ваших дописів скопом через “відсутність кнопки відповіді” (див. вище).
            Вибачайте!..
            На моє глибоке переконання, зібрати й натренувати на певний вид діяльності, навчити, спаяти команду – це МИСТЕЦТВО. Кажу таке, виходячи з власного досвіду – бо мені доводилося працювати як в зібраних іншими командах, так і самому збирати (тренувати, спаювати) декілька команд, що працювали в різних сферах. І вміння створити, повести за собою (натренувати, спаяти) команду – це теж один з критеріїв, за яким оцінюється лідер.
            Звісно, ніколи не буває все ідеально. Звісно, проколи можливі, більш того – невідворотні… Але головне – це результат!
            Щодо порівняння в цьому плані Ющенка і Порошенка. Звісно, Ющенко зробив менше, при ньому Україна просунулася не настільки далеко, як при Порошенку. Отже, в плані збирання (тренування, спаювання) команди, Ющенко однозначно програв Порошенку.
            З іншого боку, Ющенко був першим з проукраїнських президентів. Бо Кравчук – це просто комуніст-функціонер, Кучма – це все ж комуніст-господарник, “червоний директор”, причому Південмашу (не стану заглиблюватися, хоч там є нюанси). Ющенко – це зовсім інший тип керівника… І як першому, йому було важче, бо він не мав, на кого орієнтуватися. Порошенко ж міг враховувати досвід Ющенка – бо був вже “спробою №2”.
            З третього боку, у Ющенка було, безперечно, більше часу, щоб зібрати свою “паланку”. Бо для цього “час Ч” почався з акції “Україна без Кучми” – від 9.03.2001. Вже тоді стало зрозуміло: окрім Ющенка, нема кому ставати президентом №3 – якщо ми хотіли проукраїнського президента №3… А отже, свою “паланку” можна було зібрати, натренувати, спаяти в 2001-2004 роках! Для Порошенка “час Ч” почався 1.12.2013 і тривав до виборів 2014 року – це лише кілька місяців, а не 3,5 роки – як у Ющенка…
            Якщо ж вони ОБИДВА прийшли на посаду президента без справжньої команди, натомість обліплені випадковими попутниками, як пес блохами… Тоді, мабуть, річ не в персоналіях і часі. Річ – в умовах сучасної української політики. Виходить так, якщо бути об’єктивним.

  19. Александр Ч. | 28.07.2020 at 00:07 |

    Я очень уважаю, пана Тимура. Но простите о какой фронде в Белоруссии идет речь? Лукашенко 26 лет выжигал каленым железом национальную и прозападную оппозицию. Сейчас в Беларуси только две политические силы – Лукашенко и Москва. Не будьте наивными, все эти вынырнувшие из ниоткуда кандидаты спецоперация ФСБ, “белорусский Шарий” Тихоновский, кремлевский ставленник Бабарико и агент ФСБ Цепкало. У этих людей нет никаких команд, я имею ввиду людей готовых принять на себя власть во всех структурах государственного управления. Вся беларуская элита люди Лукашенко, которых он 26 лет выращивал. Все нелояльные уже давно на пенсии или в тюрьме. И если Лукашенко сбросят, вся эта элита побежит к Путину. Но его никто не сбросит, потому что нарисуют процент какой Лукашенко захочет. После выборов, да, народ может взбунтоваться. Но майдан в Белоруссии может быть только пророссийский, который Москва всячески раздувает и поддерживает уже сейчас.

    • А оце і є Білоруська Фронда! коли нарід “демонструє” – за його спиною Лукашенко і Тихановський “перетягують ковдру” між собою. В цьому і є суть фронди: перерозподіл влади між різними елітними угрупуваннями за “ширмою” абсолютно беззубих народних демонстрацій, які нічого не вирішують і ні на що не впливають.

  20. Владислав | 28.07.2020 at 00:36 |

    Ющенко зробив дві справи:
    1. Офіційно було визнано Голодомор 1933 року геноцидом українського народу.
    2. Були відкриті архіви КДБ, чим вдало скористалися активні українці. Наприклад пан Василь Шкляр написав свого “Чорного Ворона”, вивчивши багато матеріялів з тих сховищ.
    Вже за це і’мя Віктора Андрійовича Ющенка ввйшло в історію і не треба забувати про те, що більшість сил та часу він витрачав на боротьбу з наслідками отруєння, тобто боротьбу за виживання.
    П.С. Ті, кого смішать артефакти трипільської доби, нічим не відрізняються від глядачів 95-го квартала.

    • Евгений О. | 28.07.2020 at 00:40 |

      А потім прийшов Янукович…..

      • SoldatYdachi | 28.07.2020 at 01:17 |

        процес завжди змінює одну хвилю іншою – інакше стояче болото.

  21. P.S. Перепрошую – ТЕРМІНОВО!!! Дуже важливе відео!!!
    https://www.youtube.com/watch?v=2u65mpBuo6c
    Канал “Нудний Пенс”.
    “Ситуация на ноле. Доклад @Гліб Бабіч. Та сторона”
    🙁 🙁 🙁

    • Евгений О | 28.07.2020 at 06:41 |

      Хто з військових, що голосували за оте чекав іншого?
      Про що думали ті хто, в тій же армії розповідали про бариг і зраду?
      Що оте квартальне стане чародієм і “просто перестануть стріляти”?
      Люди добрі, чи не маємо ми сьогодні те, що повинні мати?
      Ось в чому біда.
      Захищати армію?
      Від свого ж командування?
      То чи не простіший шлях варто розглянути?
      Спираючись на не малий досвід інших, хай і досить далеких країн?
      Важко. Важко дивитись, як зводиться нанівець те, за що гинули кращі з нас…

  22. DmitryKherson | 28.07.2020 at 13:32 |

    Мені здається, що РФ невплинно скочується до розпаду на шматки, тому що ідея/егрегор імперсткості почала за спостереженнями руйнуватися із грудня 2018 року. А це інертний процес доволі – розкладання на частини і переформатування.

    • Насправді процес розпаду пішов з 1991 року, бо на подрібненні СРСР на “пострадянські країни” процес не мав зупинитися. Поховав процес Борис Єльцин, в 1993 році розстрілявши московський Білий дім з танків. А цивілізований Захід йому допоміг, заваливши РФ “ніжками Буша” та іншою допомогою… Якби не це – дезінтеграція РФ тривала б і надалі.
      А потім на зміну “лібералу і демократу” Єльцину прийшло ВВХ**ло і вирішило зіграти в “збирача земель”. 🙁 Тим не менш, розпад і переформатування цього недогризка імперії неминучі. Це так і станеться!!!

Comments are closed.