Ще раз про вундервафлі (Частина 2)

А гіперзвуковій ракеті треба навпаки, падати на Землю з максимальною швидкістю, щоб не збили. На висоті понад 11 км при швидкості у 6 Мах плавиться сталь. При 7 Мах — розплавиться титан, при 9 Мах — вольфрам. А на поверхні Землі тепловий потік буде у десять разів більший. Певно, що не кожна гіперзвукова ракета долетить до поверхні Землі. Від гарячої стратосфери гіперзвукова ракета потрапить у пекельну тропосферу.

То може слід повернутися до ідеї гіперзвукової плануючої бомби? Масивна термостійка болванка без електроніки зможе потопити клятий авіаносець?

При падінні тіла в умовах вакууму вся потенційна енергія переходить у кінетичну:

Eпот. = Eкін. → mgH = mυ2/2,

де Н — висота, m — маса, υ — швидкість, g = 9,8 м/с2.

Але з-за опору повітря:

Eпот. – Eкін. = – ∫Fопоруdℓ

mgH – mυ2/2 = –½∫CdρSυ2dℓ,

де ℓ — шлях, який пролетіло тіло.

Приймемо, що ℓ = k×H, де k — коефіцієнт, який показує у скільки разів шлях який пролетіло тіло більше за висоту падіння.

Залежність густини повітря від висоти можна описати доволі точної формулою:

ρ = ρ0 e–H/7,16 км, де ρ0 = 1,225 кг/м3 — густина повітря на поверхні Землі.

2gH – υ2 = –kCdρ02/m 0Н e –H/7160 м

2gH = υ2(1+8771kCdS/m×(1 – e –H/7160 м))

На висоті 17 км: 1 – e –17/7,16 ≈ 0,9, тоді для висот від 17 км:

υ ≈ √(2gH/(1+8771kCdS/m))

υ = 140√(H[км]/(1+8771kCdS/m))

Приймемо, що тіло падає вертикально вниз, чого насправді ніколи не буває, тоді k =1.

H[км] = (υ/140)2×(1+8771CdS/m)

В умовах вакууму, швидкість падіння тіла не залежить від маси, тоді отримаємо просту шкільну формулу:

H[км] = (υ/140)2

При швидкості ~5 Мах ≈ 1660 м/c:

H = (1660/140)2 ≈ 140,6 км

Але слід враховувати опір повітря, і тоді якщо взяти авіабомбу з масою 10 тонн, S = 1 м2, Cd = 0,2, то:

H = (1660/140)2×(1+8771×1×0,2/10000) ≈ 165 км

А якщо взяти авіабомбу з масою 1 тонна, S = 0,2 м2, то:

H = (1660/140)2×(1+8771×0,2×0,2/1000) ≈ 190 км

Нарешті, візьмемо легку 100 кг бомбу, S = 0,056 м2:

H = (1660/140)2×(1+8771×0,056×0,2/100) ≈ 280 км

Це формула для випадку строго вертикального падіння. Якщо ж бомба планує з пікуванням 30°, тобто проходить шлях удвічі більшій за висоту, то k = 2:

H[км] = (υ/140)2×(1+8771kCdS/m)

Для бомби масою 10 тонн:

H = (1660/140)2×(1+8771×2×1×0,2/10000) ≈ 190 км

Коли, на висоті 150 км, супутник сходе з орбіти на швидкості 7 км/с, він спускається по спіралі та проходить шлях більший за 30 000 км. Уся початкова кінетична енергія уходить у тепло. Усі намагаються зробити більш гострим кут входу в атмосферу, щоб не повторити долю метеорів, які починають горіти вже на висоті 120 км.

Висновки будуть в основному політично-ідеологічні. Тоталітарна влада завжди бреше. Не просто наївно, а безглуздо думати, що така влада не буде брехати про якусь окремо існуючу військову промисловість, яка зовсім не така, як цивільна. Тобто, от у всьому ми рукожопі, крім військової техніки. Танки наші швидкі, ракети точні, а літаки міцні, як граніт.

Сучасна РФ летить у прірву інтелектуальної деградації. Старі забуті та чужі ідеї видаються за власні та новаторські, настали часи шахраїв, авантюристів та волоцюг. Креативне мислення не сумісне з диктаторською владою, будь-яка думаюча людина обов’язково стає потенційно небезпечною для влади. Хапати почнуть не лише тих, хто не хоче аплодувати владі, а і тих, хто раніше за інших перестав хлопати у долоні. Страх перед майбутніми репресіями змушує мімікрувати та пристосовуватися. Той хто довго видає себе за дурня, обов’язково стане ним.

Про «Буревісник» на РФ вже і не згадують, немов нічого такого не було. А гіперзвук ще багатьом не дає спокою. Певно, що РФ взагалі ніяких робот з гіперзвуком не проводять, і саме тому звідти лунають абсурдні заяви. Технічних можливостей повторити американські досліди з п’ятимаховою ракетою на РФ немає і ніколи не буде.

Сама ідея тривалих польотів на 5 Мах викликає великі сумніви. Від шаленого нагріву корпусу ракети ніщо не спасе, і це лише за межами тропосфери. А пірнання у тропосферу — зовсім нереальна річ. А навіщо тоді ця гіперзвукова ракета: просто політати чи вражати об’єкти на Землі?

6, 7 та більше Махів — це не для крилатих ракет. Такі швидкості можливі на висотах, де аеродинаміка не працює, де є глибокий вакуум — це для реактивних двигунів. Реактивні двигуни у 15-20 разів менш ефективніші за турбореактивні. Безперервно реактивні двигуни можуть працювати не більше 6 хвилин. Окислювача треба брати з собою вдвічі більше ніж пального. А літаки та крилаті ракети мають ще одну перевагу — аеродинамічна якість крила. Це відношення підйомної сили до сили опору, для надзвукових літаків воно менше семи, для дозвукових, як правило, менше двадцяти. Тобто, краще парити на крилах, ніж пертися вгору переборюючи геть усю вагу тіла. Та вище 40 км не літають навіть найлегші стратостати.

Як підсумок. Гіперзвукові літаки та крилаті ракети — тупиковий шлях. Можливо, це свідома провокація для виснаження китайської економіки та пропагандистка заспокійлива маячня для підданих РФ.

60 Comments on "Ще раз про вундервафлі (Частина 2)"

  1. Eugen moderator | 26.01.2022 at 22:21 |

    От же ж настирний.
    Невже вам не ясно було досить давно сказано, що під керівництвом великих і мудрих північнокорейський хлопець злітав на Сонце і встановив там прапор. Вночі літав. За півдоби швиденько обернувся.
    То ж для тих. хто вірить, живе і відповідності до традиційних духовних застібок, чи то, перепрошу.. скріпок, тому всі ваші фізики з іх формулами…. Не важливі, культурно кажучи.
    Фізика, формули.!
    Бездуховність. Загнивання.

  2. Michael | 26.01.2022 at 22:23 |

    “Не каждая птица долетит до середины Днепра!”

  3. Укр | 26.01.2022 at 22:26 |

    Кацапы не умеют в мотиматеку и физику.. Балалайня – она вообще для грустненьких ?

    • VolodumurzDnipra | 26.01.2022 at 22:53 |

      да и бурильщики из них никакие – в основном покер, рамс а интеллектуалы преферанс.

  4. Andriy Moderator | 26.01.2022 at 22:46 |

    Ну вообще-то крыло кроме подъемной силы еще и сопротивление дает. Подъемная сила – она далеко не бесплатная.

    Ракетный двигатель может работать сильно дольше 6 минут, насколько топлива хватит, вопрос какая тяга такого двигателя.

    Когда считается нагрев нужно считать еще и теплоемкость. В принципе возможно закрыть аэродинамический аппарат створками обтекателя, которые при торможении в атмоссере сгорят. А в Старшипе вроде как предполагается пропускать топливо через отверстия в корпусе и таким образом его охлаждать.

    • Гена | 27.01.2022 at 08:44 |

      Мені не відомі ступені реактивних двигунів, які БЕЗПЕРЕРВНО можуть працювати більше 6 хвилин. Просто палива та окислювача не вистачає.

      • Andriy Moderator | 27.01.2022 at 09:03 |

        Ну-у-у…

        Вот возьмем например недавно запущенный телескоп Webb.
        Пороховые боковые ступени были отстрелены через 2 минуты 14 секунд.
        Первая ступень работала 8 минут 35 секунд (уже больше 6).
        Вторая ступень работала 16 минут.
        Первая коррекция орбиты выполнялась 65(!!!) минут. Это непрерывно работал двигатель.
        Вторая коррекция орбиты – всего каких-то 9 минут 27 секунд.

        При запусках SpaceX вторая ступень иногда работает 20+ минут, но я так навскидку не помню когда это было.

        • Можливо ракетні двигуни корекції польоту працювали не на прискорення і не на спротив опору повітря? Там розходи пального в умовах наданої швидкості і вакууму повинні бути просто мінімальні.

          • Andriy Moderator | 27.01.2022 at 09:24 |

            Этого в задаче не было.
            Тем более, что я не зря сразу сказал – нужно смотреть на мощность двигателя.

            Тем не менее, первая ступень Ариан-5 работала 8+ минут. ЧТД. Даже с вашими оговорками.

        • Гена | 27.01.2022 at 09:54 |

          Ви праві, але перша ступінь, насправді друга, нульова твердопаливна ступінь працює довше ніж у Шатлла – 140 с.
          Перша (друга) ступінь більше 10 хвилин. Як перша маршова ступінь вона б працювала менше, бо не створила б необхідної підйомної сили.
          А що вражає, так це відношення мас повної до пустої у 1-й (другій ступені) – майже 14. Такого й у балістичних ракетах раніше не було.

    • Гена | 27.01.2022 at 08:50 |

      Аеродинамічна якість – це якраз відношення підйомної сили до лобового опору.
      Тепло треба кудись виводити. Тепловий насос “вибирає” тепло з вулиці, холодильник, навпаки “вивалює” туди холод. Як якщо навколо ракети плазма, яка екранує випромінення, то виводи тепло нікуди. Тепло навкруги ракети буде вище, ніж у камері згорання.

      • Andriy Moderator | 27.01.2022 at 09:12 |

        Не нужно вываливать случайный набор слов. Тем более что я вам дал направление где смотреть. Причем это было совсем не то направление, куда посылают в менее доброжелательном обществе.

        Теплоемкость – сколько энергии нужно потратить для поднятия температуры единицы массы на единицу температуры. У вас температура вокруг чайника высокая, а в чайнике лед. На улице +50, а в кулере холодное пиво, которое там простояло в багажнике горячей машины целый день. Идея понятна?
        Крыло не вечный двигатель, для создания крылом подъемной силы нужно затратить энергию двигателя. А аэродинамическое качество – это немножко из другой оперы.

        • “Самолет в воздухе держит не двигатель, а подъемная сила”. (Приключения солдата Чонкина)

        • Гена | 27.01.2022 at 09:57 |

          “Ну вообще-то крыло кроме подъемной силы еще и сопротивление дает. Подъемная сила – она далеко не бесплатная”
          …..

        • Гена | 27.01.2022 at 10:11 |

          Аеродинамічна якість літака показує наскільки ефективніше крило за вертикальне утримування тіла, тим ж реактивним двигуном.

          Крім теплоємності, є теплопередача та теплопровідність.
          Останні куди важливіше для розрахунків. Теплоємність рахувати простіше за все та вона не показує швидкості розповсюдження тепла.
          Тобто, головне скільки часу тіло залишиться холодним. А по законам термодинаміки вона обов’язково зрівняє температуру з навколишнім середовищем. Без варіантів.
          Аналогія з машиною невдала. Кулер постійно охолоджує пиво, чи це термос?
          Мова йде не про різницю у 70 чи 100°С, про 500 та 1000°С.

          • Коллеги! Тут определяющее не теплопроводность, теплоемкость и тепловой поток. Главное тепловой баланс.

          • Andriy Moderator | 27.01.2022 at 17:29 |

            “Аеродинамічна якість літака показує наскільки ефективніше крило за вертикальне утримування тіла, тим ж реактивним двигуном.”

            Ой!

            “Аналогія з машиною невдала. Кулер постійно охолоджує пиво, чи це термос?”

            Кулер – это такой ящик пластмассовый или пенопластовый, если одноразовый, куда летом складывают продукты и насыпают лед. Сам по себе он ничего не охлаждает.

            Еще подсказка. В жаркий летний день при +45C и температуре воды в бассейне +30С выходишь из бассейна и реально холодно, аж до стука зубов.

            “Мова йде не про різницю у 70 чи 100°С, про 500 та 1000°С.”

            Так и разговор идет не о днях, а о секундах, в худшем случае единицах минут.

        • Гена | 27.01.2022 at 10:21 |

          Яке відношення має Starship Маска до гіперзвукової ракети, тим більше, яка падаєю на Землю?
          Охолодження паливом кабіни літака робили у SR-71. Але там температури невеликі. Проблема гіперзвуку на 5 Мах, це те що паливо вибухне, хіба що Ви вигадаєте паливо, яке витримає 700…950°С.

          • Гена | 27.01.2022 at 11:36 |

            Vazek, Нікуди балансувати, тепло треба якось вивести. А якщо ще плазма навколо?..

          • Andriy Moderator | 27.01.2022 at 17:30 |

            А Старшип – это не ракета? Или не “гиперзвуковая”?

          • Гена | 27 Січня, 2022 at 11:36 : Не просто відводити, а відводити не менше ніж надходить.

          • onosamo | 28.01.2022 at 22:35 |

            Взять за пару топливо-окислитель фаувские спирт-кислород.
            Охлаждать водой, полученным паром карбюрировать спирт до 75% (Мethanol-Wasser 75), и это уже жечь.
            И соплу полегче будет.

  5. Вовк | 26.01.2022 at 22:47 |

    І такі ДА, ракоцапи ВЕДУТЬ досліди з гіперзвуковий!
    Наприклад, пУкають (пускають гази) в труби, прокладені по дну Балтики… Правда, вИхлоп від цього мізерний, але то ТАКЄ!
    До речі, їхня ГосДура здається, прийняла зАкон, який відміняє дію ВСІХ законів, які не підтримують вялічія, включаючи закони фізики, логіки та табличку множення на нуль, як і дивергенцію ротора…

  6. Shadow7 | 26.01.2022 at 23:34 |

    Респект автору за проведенные расчеты!
    В наши дни я уже не ожидал такое увидеть.
    Спасибо!!!

  7. Как то давно слушал лекцию одного академика,на которой он рассуждал на эту же тему,его мысль была,что если окружить обьект плазмой,то это всё возможно…Не исключенно,что работы в этом направлении продолжаются.
    Так же была решена и задача сопротивления воды для торпед,-с помощью кавитационных пузырков вокруг торпеды…

    • Сергій-Львів | 27.01.2022 at 00:26 |

      Тоді вже не плазму, а “пузырьки” вакууму, чому б ні, хороша ж ідея. 🙂

    • Гена | 27.01.2022 at 09:07 |

      Тяга реактивного двигуна найбільша у вакуумі, від температури горіння палива залежить швидкість витікання продуктів горіння (квадратний корінь від температури) та відповідно тиск газів. Якщо навколо ракети плазма, то і тиск навколо ракети більший за тиск газів у камері згорання. Звідки та куди буде тяга?

      • Andriy Moderator | 27.01.2022 at 09:23 |

        Вы это, попроще будьте. Вместо наукообразного потока слов попробуйте объяснить “на пальцах”.

        “Если вы учёный, квантовый физик, и не можете в двух словах объяснить пятилетнему ребёнку, чем вы занимаетесь, – вы шарлатан.” (с)

        Тут далеко не все имеют достаточную базу, чтобы понять вообще о чем вы говорите.

      • Он имеет ввиду, что давление плазмы набегающего потока может быть больше давления истекающих газов. Но не следует вести расчеты по давлению. Расчет обычно ведут по действующим силам.

        • Гена | 27.01.2022 at 11:38 |

          Надули кульку – створили у ній тиск повітря більший за атмосферний. Буде літати по кімнаті допоки не здується.

      • Якщо навколо ракети плазма
        =======================
        Тогда академик рассуждая об этом говорил,что пока технологии не достигли возможности окружить обьект полностью плазмой,на то время могли покрыть плазмой только отдельные детали обьекта…

        • Юрій | 27.01.2022 at 13:44 |

          Ніколи не кажи ніколи! Теоретично ж якось НЛО (існування яких признав Пентагон, і виклав кілька відео) рухаються набагато швидше, чим теперішні літаки. Чисто теоретично – якщо створити навколо ракети шар плазми з магнітними властивостями, щоб вона “відштовхувалась” від оболонки ракети, то питання теплового перегріву може бути радикально пом’якшено. Маю на увазі, ще ж потрібно, щоб ця плазма, чи “ще_не винайдена_плазма” мала потрібні властивості, тобто вела себе як непроникний для повітря щит, тобто виходячи із теперішніх знань – мала б *напевно* високу щільність/тиск, ну і шоб все це утримувалось в заданому об’ємі. Ціна за таке рішення – власне винахід таких технологій ))), і енергетична складова для забезпечення функціонування такого “теплового щита”.
          Але це все питання розвитку науки, а щодо сьогодення – гіперзвукова ракета таки можлива просто сьогодні! Питання лише у ефективності, доцільності, та специфіці застосування – і чи потрібно це, вирішать військові замовники. Маю на увазі, що *гіперзвукова ракета* може бути дозвуковою крилатою, типу “Томогавку”, а на гіперзвук переходити лише на “останній милі”. Основну частину свого польоту вона буде летіти та маневрувати, як звичайна ракета. А на останніх 5-10-20 кілометрах вона може прискоритись до максимально можливої швидкості. Відповідно питання перегріву не буде таким критичним, бо час теплової дії буде обмеженим, від кількох секунд до кількох десятків секунд.

          • Гена | 27.01.2022 at 16:54 |

            Пане Юрію, НЕ ІСНУЄ гіперзвукових ракет. КРАПКА!
            Про гіперзвукові літаки писали ще у 60-х роках ХХ ст. Ні у 70, 80, 90-х про це вже навіть не заікалися.
            5 Махів на 5 хвилин на висоті 18 км – це максимум що вдалося американцям. А що буде у поверхні Землі, де густина повітря удесятеро більше?

            Мова йде про московський 3,14здеж! А він у всьому.

          • Юрій | 27.01.2022 at 18:03 |

            Пане Геннадію, мені достеменно не відомо про існування, чи НЕіснування гіперзвукових ракет на даний момент часу. Проте виходячи із викладеного вами матеріалу, я зазначив, що наведені вами теоретичні викладки не є завадою для створення ракети, котра буде розвивати гіперзвукову швидкість лише на кінцевому етапі свого польоту. А всі інші питання, пов’язані із цим – конструкція такої “тандемної” ракети, тип двигунів, пального, корисне бойове навантаження, масогабаритні показники – це вже до профільних спеціалістів, яких вочевидь тут немає , а якби і були, то у них імовірно договори про нерозголошення державної/комерційної таємниці 🙂

          • Гена | 27.01.2022 at 19:58 |

            От наприклад така “маленька” проблема: як створити пальне, яке витримує 800…1000°С і не вибухає?
            Цим пальним можна б було частково охолоджувати корпус гіперзвукової ракети.

          • Юрій | 27.01.2022 at 22:17 |

            Тоді завдання – за який час певна ракета, що рухається із швидкістю Х Мах, нагріється до температури 200-300-500-800-1000 -1200 градусів (поверхня ракети). Якими при цьому будуть температури критичних вузлів ракети (бойова частина, блок керування, паливо, двигун)? Через який час трапиться критична відмова/руйнування будь-якого компоненту ракети?

          • Forst Zinna | 28.01.2022 at 11:12 |

            “…що *гіперзвукова ракета* може бути дозвуковою крилатою, типу “Томогавку”, а на гіперзвук переходити лише на “останній милі”.” Як завжди ідея “хороша”, але не враховує “підніжок”, які поставить фізика! Крейсерська швидкість у “Томагавку” 878 км/г. = 244 м/с. Швидкість у 5 Мах – це 1715 м/с. На останніх 20-ти км їй необхідно, збільшити швидкість на 1471 м/с. Яке прискорення необхідно їй необхідно надати? Який двигун на це здатен?

          • Юрій | 28.01.2022 at 16:49 |

            2 Forst Zinna
            На жаль, я не конструктор двигунів, тому відповідь на це запитання не дам. Вікіпедія каже: “у гіперзвуковому діапазоні швидкостей для продовження польоту можливе використання тільки ракетного двигуна або гіперзвукового ППРД (ГППРД) з надзвуковим згорянням палива.” Проте саме це запитання – це вже трошки інша тема. Я ж лише зазначив, що матеріал, котрий навів шановний Геннадій, радше свідчить про неможливість/недоцільність створення гіперзвукового літака, який має приземлитись цілим і без шашлику всередині.
            Для гіперзвукової ж ракети, завдання якої – долетіти до цілі у дозвуковому режимі, і на “останній милі” набрати максимальну швидкість та вибухнути біля цілі (чи ще й завдати значної шкоди за рахунок кінетичної енергії) ці питання менш актуальні.
            Якщо ж хтось більш -менш докладно розбирається у темі двигунів, матеріалів для них чи пального з надзвуковим згорянням – welcome, буде цікаво почитати.

    • Центровий | 30.01.2022 at 21:25 |

      Там цілий підводний човен сконструювали, який навколо себе воду кип’ятив, і в тій парі летів як птах))) Ще у совковому фантастичному романі 30х років, наче б то якогось Адамова, “Таємниця двох океанів” (якого тільки шлаку не доводилось читати в дитинстві)

      • Юрій | 31.01.2022 at 00:07 |

        Ну вже більше 40 років існує кавітаційна торпеда VA-111 Шквал, з швидкістю 300-500 км-год.
        Чергове підтвердження того, що спочатку фантасти щось вигадують, пишуть, а за якийсь час це з’являється ц реальному житті

        • יצחק | 03.02.2022 at 12:18 |

          הבעיה של הטורפדו הזה (“שקואל”) – חוסר יכולת ניווט עצמי למטרה.
          הרי טיסה בבועה קויטציונית הופכת אותה לאיוור\חירש, והדרך היחידה לשלוט בה – מרחוק בעזרת חוט חשמלי.
          וזה כמובן – מגבלה רצינית ביותר, כי ספינה \צוללת המשתמשת בנשק זה לא יכולה לפועל ממרחק – וזה הופך כל המשימה לעובדנית.

  8. Вася Пупкиен | 26.01.2022 at 23:43 |

    В начале 80-х Штаты развели советских лохов на СОИ (стратегическую оборонную инициативу или как ее еще в совке называли “звездные войны”), те вбухали миллиарды, запустили даже клон “Шатлов” – “Буран” но реально это был просто денежный пылесос. Теперь такой же придумали для Китая ,ну и московиты тужатся тоже, главное пусть на эти тупиковые разработки сольют побольше ресурсов.

    • Eugen moderator | 27.01.2022 at 13:20 |

      Ая уже думал, что никто не вспомнит..
      Совершенно адекватное замечание.
      Ну а со своей стороны могу добавить только про современные теплоизолирующие материалы. Которые имеют высокую, например стойкость к температуре, мизерную теплопроводность, но. Стойкость к достаточно солидням температурам там штука совсем не постоянная. А очень даже временная. Металлурги и печники понимают, о чем речь..

  9. Григорій | 27.01.2022 at 01:10 |

    Россия: Наши микросхемы – самые большие в мире.

  10. Док | 27.01.2022 at 02:22 |

    Политика – это вам не ноука, это искусство, искусство возможного.
    Но, иногда хочется чего-то эдакого, вроде осетрины с хреном или полетать на скорости 25 МАХов. Ну, с хреном пока нет проблем, а осетриной вопрос уже трудно решаемый.
    Но, вот запретить кукушке такого творческого политика лететь с любой скоростью, хоть в 25, хоть в 50 МАХов вы не имеете права, и ваша отсталая физика тут вообще ни при чем

    • Вовк | 27.01.2022 at 09:09 |

      50 МАХів – це вже ПОНАД першу космічну 😉

    • Анатолій | 27.01.2022 at 19:38 |

      По поводу осетрины – переходите, как все нормальные люди, на скумбрию. 🙂

  11. Сказано же “…оружие на ИНЫХ физических законах..”Может телепотры разработали или Союзмультфильму новые фломастеры купили.

  12. Victor | 27.01.2022 at 08:41 |

    когда-то на 112 ящичном канале приглашенный политик-иксперд (не помню кто) с горящими от страха глазами твердил о скорости русской ракеты 26 махов , летящей в коконе плазмы

    • Вовк | 27.01.2022 at 09:11 |

      нє, тут він ПРАВИЙ, як правий чобіт!
      тільки він “забув” розказати, що за пару хвилин ВСЯ ракЄта стане тим плазмєнним коконом…

  13. strelok17 | 27.01.2022 at 10:07 |

    Интересные расчёты. Правильные. Но прямо в лоб.
    Подобными расчётами опровергали возможность сверхзвука.
    А всегда забывают про инженерный гений ( это не про москалей) котрый находит обходные пути.
    Правда результат оказывается зачастую с точки зрения экономики разорительным. Зачастую тех же целей можно добиться более дешевым способом.
    Пример такого решения это сверхзвуковой пассажирский самолёт. Быстро но дорого. И не имеет особого смысла.
    Так и с гиперзвуком. Найдут обходной путь, получат результат. А вот олк будет из этого неизвестно.

    • Мне кажется идею про 27 Махов Вовану подкинула Алинка, которая делает сама из них 25.

    • Гена | 27.01.2022 at 11:40 |

      Чому ж? При 1 М перегрів усього 50…60°С. На висоті 11…20 км температура мінус 56°С.

    • Eugen moderator | 27.01.2022 at 13:34 |

      Я извиняюсь, но в части инженерного гения, то это сказки для маленьких.
      Весь инженерный гений, как его любят называть НЕ инженеры, он есть продукт весьма длительного, очень целеустремленного и, по большей части, весьма затратного пути.
      Можно, на определенном этапе, естественно, было открывать закономерности природы, законы, если угодно,. Но я не помню, чтобы кому либо удавалось эти самые законы преодолеть. Разве что в сказках или статейках полуграмотных журналюшек.
      Так и с гиперпуперастопыр звуковыми леталкобомбилками.
      Лететь оно, конечно может, но вот куда, и как долго, есть вопрос оччень занятный.
      При определенных условиях из соответствующей пушки можно и до Луны дострелить. Только, вот условия эти будут…это…трудновыполнимыми, если по приличному говорить.
      А вот подогнать увлекательное занятие для остатков мордорских интеллектуалов, с позволения сказать, дело нужное. Пущай тешутся.
      Потом, когда поймут, что их развели, как Рейган Цк КПСС, будут чесаться. Но то будет потом.
      Пока же любые действия во вред инфицированным коммунобольшевизмом агрессивным негодяям есть дело благое и в интереса цивилизации.

  14. Сергей | 27.01.2022 at 18:46 |

    Смысл статьи: гиперзвуковые ракеты как носитель ВВ(тем более производства россии) – пустышка. Теперь главное что бы никто этого не рассказал Жирику, Соловьеву и прочей компании! Пусть дальше несут бред в обвеличенные головы. Дай Бог здоровья Рогозину, что бы как можно больше денег из бюджета на эту “перспективную” идею смог потратить. В разговоре с подобными деятелями надо только кивать головой и говорить: как умно! Аж страшно!

  15. Там всегда мечтали сделать что-нибудь такое, что бы потом сказать – “че бл, а ну смирно всем” и 25 махов это оговорка по фрейду. Или вова спросил у инженеров, можно ли такую штуку сделать, а тем работа нужна и они сказали, что теоретически можно, надо попробовать, ну и пилят бюджет. И еще, так как вова из подворотни и не в теме, он пытался напугать запад. Вот если приехать в какое-нибудь дикое племя и сказать, что меня к вам послали духи и я теперь у вас главный и в доказательство показать зажигалку, как она зажигается, то аборигены могут поверить. А вот если из дикого племени приедет кто то, то ему не поверят. Хотя процентов 73 – могут.

  16. ЮрийС | 27.01.2022 at 22:18 |

    Вася Пупкиен | 26 Січня, 2022 at 23:43 | Відповіcти
    “В начале 80-х Штаты развели советских лохов на СОИ … но реально это был просто денежный пылесос.”
    Ну все же не только пылесос, много тогда интересного в Штатах напридумывали и даже воплотили.
    Например, тот же Super-Excalibur который разработали под руководством Эдварда Теллера (который папА Штатовской термоядерной бомбы), вроде как успешно испытали в 1985.

  17. Walker | 28.01.2022 at 10:40 |

    Не “взлетел” у них Экскалибур… Подробности гуглим по словам Зотьев, экстремальная механика. Там интересно, кому интересно)

  18. Сергей Петренко | 20.03.2022 at 09:32 |

    На днях “гиперзвуковой” ракетой ударили по подземному складу боеприпасов. Наши подтвердили удар, сказав что тип оружия неизвестен. Есть видео с пролетом ракеты: летит бысто и в плазмоиде. CNN закинуло инфу что есть подтверждение что это “Кинжал”.
    Хотелось-бы получить комментарии автора статьи про этот случай.

Comments are closed.