З точки зору мистецтва (P.S. — частина 2)

Автор — Тимур Литовченко

Під час франко-пруської війни 1870 року, окупанти-прусаки випускають з Руана диліжанс, в якому серед добропорядних громадян подорожує повія, через гладеньку статуру прозвана Пампушкою. Пасажири диліжансу по-різному ставляться до Пампушки, особливо дві монахині. Однак поступово ставлення до «паскудниці» змінюється на краще. Навіть монахині здаються, коли жінка ділиться з ними наїдками…

Як раптом після необхідної зупинки пруський офіцер відмовляється пропускати диліжанс далі, натякаючи, що зробить це… лише коли Пампушка переспить з ним! Проте повія відчуває відразу до окупантів, а тому відмовляється. Диліжанс затримується. Офіцер-прусак наполягає на своєму… Тоді пасажири, у свою чергу, один за одним починають тиснути на Пампушку: мовляв, віддаватися чоловікам — це «робота» повії. Й навіть монахині навіюють їй, що інтим з прусаком є… «богоугодним» діянням!

Зрештою не витримуючи тиску, Пампушка злягається з окупантом. Задоволений прусак випускає диліжанс. Проте ставлення до повії змінюється кардинально: всі до одного пасажири відсторонюються від «занепалої», яка «заплямувала себе» інтимною близькістю з ворогом! І коли Пампушка зголодніла — ніхто не пропонує їй ані крихти хлібу…

Таким чином, пасажири диліжансу спочатку (1) колективно спонукали повію віддатися офіцеру-окупанту… віддатися проти її волі… й навіть монахині взяли участь у моральному «дотисканні» повії!.. а потім (2) самі ж і засудили за цей «аморальний злочинний акт»… хоча перед тим підкреслювали, що це звичайна «робота» повії і навіть «богоугодне» діяння!.. Та якщо замислитися, то сюжет новели Мопассана не надто відрізняється від «сюжету» самочинних позасудових розправ над француженками — коханками німецьких окупантів у 1944-1945 роках! Ніхто ж особливо не розбирався, що саме спонукало «німецьких підстилок» злягатися з «бошами»!.. Між тим, причини можуть бути найрізноманітніші: від доброї волі та власного бажання — до примусу і найбруднішого шантажу.

Для прикладу, візьмемо відому історію Коко Шанель: в основній статті я не згадав про неї лише тому, що дизайн одягу й парфумерія — це не зовсім мистецтво, а лише дотична до нього сфера. Хоча, можливо, треба було згадати… Отже, з початком WWII Коко Шанель зачинила як свій модний дім, так і всі крамниці: у воєнний час не до модних забавок… Однак у червні 1940 року її племінник Андре Паласе потрапив у полон до німців — отож намагаючись визволити його, модельєрка закрутила роман з аташе німецького посольства бароном Гансом Гюнтером фон Дінклаге. У підсумку племінника звільнили, проте досьє на Коко Шанель в німецькій зовнішній розвідці з’явилося. Через неї німці навіть намагалися (невдало) вийти на контакти з Вінстоном Черчіллем у 1943-1944 роках…

Після деокупації Франції модельєрку звинуватили в шпигунстві та колабораціонізмі й запроторили за ґрати, але за деякий час звільнили (між іншим, за порадою того ж Черчілля) з умовою негайно полишити країну — отож вона перебралася до Швейцарії. А тепер скажіть, що мотивувало Коко Шанель на співпрацю з окупантами? Вірно — бажання звільнити племінника з німецького полону. А далі німецька розвідка просто «почепила на гачок» вже немолоду (у віці «далеко за 50») жінку…

Інший відомий приклад — тепер вже значно ближчий до України: уродженець Києва Серж Лифар. З початком ІІ Світової війни він залишився в Парижі. Під час німецької окупації поставив такі шедевральні балети, як «Ромео і Джульєтта» (1942 рік) та «Сюїта в білому» (1943 рік). Також писав статті для «Паризького вісника». За спецзапрошенням доктора Геббельса, Серж Лифар відвідав Берлін, де від імені «французького мистецтва» обговорював організацію видовищ в новій Європі. Коли Адольф Гітлер оглядав будівлю паризької Опери — балетмейстер зустрів фюрера біля парадних сходів, щоб разом з усім почтом провести по всій будівлі.

Французький Спротив у Лондоні заочно засудив Лифаря до страти за колабораціонізм. Після деокупації Франції він був змушений полишити країну — отож в 1944-1947 роках очолював «Новий балет Монте-Карло». Повернувся до Парижу лише після того, як Національний французький комітет з питань «чистки» скасував попереднє обвинувачення. Далі, в 1947-1958 роках працював у паризькій Опері, як і раніше…

Хто не в курсі: нині в Києві, у Деснянському районі є вулиця Сержа Лифаря — колишня вулиця Олександра Сабурова. Окрім того, в Україні проводиться Міжнародний конкурс балету ім.Сержа Лифаря.

В чому полягала його провина?! В тому, що з Геббельсом зустрічався й обговорював якісь мистецькі питання?.. Що Гітлеру влаштував персональну екскурсію театром, в якому працював?.. Тим не менш, знадобилося 3 роки, аби розібратися і зняти обвинувачення. Та й невідомо, що саме вплинуло на рішення Нацкомітету з питань «чистки»: відсутність складу злочину (як кажуть юристи) — чи все ж таки величезний талант балетмейстера…

Але ж згаданого в основній статті Жана Кокто в колабораціонізмі загалом ніхто не звинуватив, хоча драматург і товаришував відкрито з такими німецькими митцями, як скульптор Арно Брекер та режисерка Лені Ріфеншталь! Тоді виходить, що Кокто просто пощастило уникнути осуду, Коко Шанель і Лифарю до певної міри не пощастило, а пересічним «німецьким підстилкам» не пощастило зовсім!!! Просто тому, що за жінок не було кому вступитися так, як за Коко Шанель вступився Черчілль, а за Лифаря — Нацкомітет з питань «чистки». Хоча вимушене шпигування на користь Німеччини (Коко Шанель) і контакти з бонзами Третього Райху (Лифар), по ідеї, не менш огидні, ніж інтим з німецькими окупантами.

Отже, як бачите, проблематика колабораціонізму дуже заплутана. А нам, українцям, цієї проблеми ніяк не уникнути: адже рано чи пізно окуповані території Донецької й Луганської областей будуть звільнені, Крим повернеться до складу України — а тоді нам доведеться розбиратися з нашими власними громадянами, які співробітничали з рашистськими окупантами. Хочеться сподіватись, що це у нас вийде значно краще і більш справедливо, ніж це вийшло у французів наприкінці ІІ Світової війни.

93 Comments on "З точки зору мистецтва (P.S. — частина 2)"

  1. Олег | 17.10.2020 at 15:02 |

    На відміну від французів наші колаборанти будуть вбивати неколаборантв.
    У цому випадку у їх мозок закладено “…украинцев – убивать, убивать и убивать” (с) – дехто Дугін це озвучив прямо.

    • Ні, у нас як на Донбасі, так і в Криму є маса українців-колаборантів. Це правда, від якої нікуди подітися. Отже, нам усім рано чи пізно доведеться вирішувати, що робити з цим явищем, як ставитися до колаборантів і таке інше… І я ставлю ці питання заздалегідь, бо розв’язувати їх у свинячий голос – ідея погана. Зокрема, вона погана саме можливістю безконтрольних самосудів, де на справедливі засоби впливу на колаборантів нашарується купа особистих мотивів. А потім можна буде лише повторити знаменитий вислів Сталіна: “Да, перегнули мы палку!”
      Отож я не хочу, щоб ми зопалу “перегибали палку” – бо рашисти це все вмить використають для контрпропаганди! А отже, подумати про все це краще заздалегідь – хоч просто зараз…

      • Федір | 17.10.2020 at 16:42 |

        а может того…. обьявить военное положение, приказать всем здаваться, и главное из за положения граждане с материка туда не поедут, предложить местным самим вешать колаборантов, но по тихому
        . да и то , самые проявившие себя будут драпать на Ростов, продираясь через заградотряды гогранвойск фсб

        • “предложить местным самим вешать колаборантов, но по тихому” (с)
          *****
          “По-тихому” на початку ХХІ ст. – коли є Інтернет і телефони з функціями кіно- та фотокамери?! Не вийде однозначно.

      • Укроп | 17.10.2020 at 17:11 |

        Добра Ви душа, шановний Тимуре… “Пампушечку” звісно жаль, власне кажучи, ні за що жіночка постраждала… Але чи можна це “прикласти” до нашого випадку з Кримом та Донбасом? Мені здається, що не дуже. На Донбасі був тільки в дитинстві у родичів та по роботі десь на початку тисячоліття, нічого не можу сказати відносно їх політичних поглядів з власного досвіду, а от Крим відвідували часто і можу стверджувати що кримські “русскочелюстниє” це відверто вороже до України та всього українського населення і жаліти там майже нікого! “Майже” тому що там є наша агентура, яка живе вимушено бо так треба, а всі інші – наволоч! Вони хотіли “каміння з неба”, ненавидячи Україну, то нехай отримує! “Пампушечок” там нема, всі – сволота! І такими і залишаться після деокупації, якщо ми не покажемо “дорогу через їх міст на рашку” всім власникам паспорта з двоголовим мутантом. Крим має бути кримськотатарським, російськощелепні мають бути там національною меншиною з абсолютно урізаними громадянськими правами. Не подобається? Геть з держави у свою скрєпну! Є підозра що з донбасятами треба так же само. Згадайте як та наволоч “касками стукотіти” регулярно до Києва приїжджала. Їм було плювати (інше слово проситься!) як живуть інші громадяни держави, головне їм “вынь да положь”. А зарплати у того бидла на збиткових шахтах, які Україна підтримувала у якості “соцального проекту”, хоча їх вугілля було збиткове, були зовсім непогані… Так що і цих “кормильцев” з курячими паспортами – або повне пораження у правах, або геть з держави! Там Ростов недалеко, там – рай земний, куди вони завжди хотіли… Європа звісно що буде скавчати про “порушення прав пінгвінів”, але нам би Гетьмана хорошого, щоб той скавкіт утихомирював…

        • “Не подобається? Геть з держави у свою скрєпну!” (с)
          *****
          А “скрєпна” скаже: це ваші громадяни – нащо нам вони?! І це чиста правда… Отже, і тут все складно.

          “Є підозра що з донбасятами треба так же само. Згадайте як та наволоч “касками стукотіти” регулярно до Києва приїжджала” (с)
          *****
          Я знаю, що собою являють шахтарі – бо працював прес-секретарем Мінвугоепрому з осені 1998 року по березень 2000 року, головспецом прес-служби Мінпаливенерго – з квітня 2000 року по серпень 2001 року і власкором по Києві і трьох областях газети “Голос Донбасса” – з серпня 2001 року до липня 2002 року. За ці роки я бачив шахтарів усяких різних і в різноманітних ситуаціях. Зокрема, щодо страйків – то восени 1998 року – взимку 1999 року вони навіть жили просто в коридорах Мінвуглепрому, спали на підлозі на картонках і періодично бігали до мене в прес-службу за чаєм, кавою й окропом. А ще була ситуація, коли охорона міністерства ледь відбила мене від розлюченого контингенту – бо мене поплутали з якимсь іншим функціонером, на кого шахтарі мали “зуб”… Тому я всяких вуглекопів бачив, повірте!..

          “А зарплати у того бидла на збиткових шахтах, які Україна підтримувала у якості “соцального проекту”, хоча їх вугілля було збиткове, були зовсім непогані…” (с)
          *****
          Там значно гірша ситуація була з регресними позовами. Але то окрема тема, про яку я можу цілу лекцію прочитати.

          • Andriy Moderator | 17.10.2020 at 19:26 |

            “А “скрєпна” скаже: це ваші громадяни – нащо нам вони?! І це чиста правда… Отже, і тут все складно.”

            Между прочим там чуть не насильно раздали скрепные паспорта.

          • Укроп | 17.10.2020 at 20:31 |

            Между прочим там чуть не насильно раздали скрепные паспорта.
            ===
            Собственно, если бы тамошнее население в своей массе не было мерзостью, то туда русня бы и не полезла, а так они знали что будет “путин, введи!” и придуренные мамаши с детскими колясками, кидающиеся под гусеницы украинских танков. Хотя однозначно записывать во враги за сам факт получения “курицы” тоже не совсем хорошо, иначе будет смерть на подвале отказавшимся… Ситуация непростая, мне кажется помогло бы лишение избирательных прав пожизненно, а дальше хочешь коптить землю здесь – живи, не нравится – расеюшка рада переселенцам, там огромные незаселенные территории, а нам меньше прорашистской вони.

          • Andriy Moderator | 17.10.2020 at 21:12 |

            Не, ну гнать по причине наличия курицы может и не надо (я же упомянул “насильно”), но и проблем с их приемом у скепных местах тоже не будет.

          • Укроп | 17.10.2020 at 20:49 |

            А “скрєпна” скаже: це ваші громадяни – нащо нам вони?! І це чиста правда… Отже, і тут все складно.
            ===
            Хм… А як же книжечка з куркою на руках у того “тіла”? Ваші тушки, ваші! Забирайте, дякувати не треба! 🙂
            Десь так і треба…

        • Marina | 17.10.2020 at 20:13 |

          В мене є один знайомий. З Краматорську. Ну як знайомий – ми спілкувалися десь наприкінці 80-х. Потім він зник з горізонту (мені на щастя). Так він дуже соромився, що не сидів! Всі його друзі по сроку-другому вже отримали, як справжні чоловіки, а він тільки у дитячій кімнаті міліції відмітився, от горе, от сором!
          Адже зараз я знайшла його ФБ і не здивувалася – в 15-му він іще обурювався українською владою, що Краматорськ звільнила, а мешканців (та його особисто) не озолотила. А зараз він переїхав… до ЛНР! Знайшов своїх! Це не колаборант, це свідома гидота!

          • Укроп | 17.10.2020 at 20:34 |

            То може хоч там “знайде своє щастя” та кинуть на підвал 🙂

          • Valeriy | 17.10.2020 at 21:33 |

            Угораздило Вас с этим знакомым.

      • Санто | 17.10.2020 at 17:19 |

        У нас маса українців-колаборантів є не те, що на Донбасі і в Криму. У нас їх повно і на підконтрольній території – починаючи Ведмедчуком, через журналістів Г+Г, і закінчуючи українською версією Коко Шанель – Притулою. І перед тим, як вирішувати, що робити з кримськими колаборантами, треба вирішити, що робити з київськими. Бо без другого не станеться і першого…

        • Damian | 17.10.2020 at 20:10 |

          Шановний Санто! Ви маєте на увазі Притулу – “чорну вдову”?

          • Санто | 17.10.2020 at 22:14 |

            І її теж. Хоча я про Сірожу. Сірожу, який відпрацьовує на Пінчука, а Пінчук – прямо залежить від Росії. Інакше – навіщо ці вибрики “Я тут живу” і “Київ без напряга”…

      • Центровий | 17.10.2020 at 20:50 |

        Багато чого залежить від того, в якому стані буде Лаптєленд на той час. Якщо їм не буде на кого оглядатись і не відчуватимуть підтримки – буде зовсім інша розмова.

      • Будь ласка не називайте Донеччину Донбасом. Донбас існує тільки у хворій уяві совкових педорусів. Навіть Порошенко та Anti-colorados доволі часто використовують цей вугільний термін. Тож московитська пропаганда потроху деформує свідомість навіть доволі розумним людям.

        • Донбас – це “Донецький [вугільний] басейн”. Він охоплює Донецьку, Луганську і частину Дніпропетровської області (яку й досі не перейменували на Дніпровську область). Коли я пишу про “Донбас” – то знаю, про що та чому пишу. Все ж таки 3 роки роботи спочатку в Мінвуглепромі, потім в Мінпаливенерго + ще рік в “шахтарській” газеті…

          • Vadym Kuzmenko | 18.10.2020 at 10:22 |

            Додам до Вашого переліку ще й Олександрію (Кіровоградська область) – це найзахідніші шахти українського Донбасу (є ще й не наш Донбас в Рф).

          • Vadym Kuzmenko | 18 Жовтня, 2020 at 10:22 |
            https://defence-line.org/2020/10/z-tochki-zoru-mistectva-p-s-chastina-2/#comment-282494
            Додам до Вашого переліку ще й Олександрію (Кіровоградська область) – це найзахідніші шахти українського Донбасу (є ще й не наш Донбас в Рф).
            =====
            На Кіровоградщині вже переважає буре вугілля, яке видобувається відкритим способом – з розрізів. Яка там ситуація з кам’яновугільними шахтами – точно не пам’ятаю. Можливо, і є якісь… окремі.

          • Тобто ви самі підтвердили що Донбас це в першу чергу стосується вугілля, а не людей, чому тоді інші області так не називають по копалинах? Ось гарно Олена Степова пояснює цей момент https://www.obozrevatel.com/ukr/society/scho-rosiya-hovae-pid-narativom-ves-donbas.htm

          • ua | 18 Жовтня, 2020 at 15:42 |
            https://defence-line.org/2020/10/z-tochki-zoru-mistectva-p-s-chastina-2/#comment-282548
            Тобто ви самі підтвердили що Донбас це в першу чергу стосується вугілля, а не людей, чому тоді інші області так не називають по копалинах?
            *****
            Бо іншим регіонам є чим хизуватися й окрім корисних копалин. А вугільні копальні Донбасу визначили його профіль розвитку (видобувна промисловість, металургія, хімія та коксохімія) ще в ХІХ столітті.

            Ось гарно Олена Степова пояснює цей момент
            *****
            При всій повазі до Олени Степової, в її поясненні немає жодної історичності. Бо для мене особисто Донецьк починався з Юзівки (яку заснував Джон Г’юз – John Hughes в 1869 році). І я не можу викинути з української літератури ні Володимира Сосюру, ані Василя Стуса, які теж родом з Донбасу. І таке інше…

        • P.S. До речі, невже УНА-УНСО – це теж “совкові педоруси”?! У них в марші є наступні рядки:
          =====
          А від Донбасу до Перекопу –
          Два переходи в БТР.
          =====
          https://www.youtube.com/watch?v=IcoSQybX_JQ

    • Про Крым не скажу, а по Донецк. Год назад слышал в троллейбусе как одна бабка другой вставляла – “вы поперлись на референдум, а теперь всем плохо”. Народ безмолствовал. Я думаю, что как раз “средние” коллаборанты при освобождении разовьют бурную деятельность по поиску врагов. Кто себя серьезно запятнал свалят в Россию (если успеют). “Легкие” (типа – ну сходил на референдум, ошибся, раз не в счет) переживут. А вот “средние” – будут чувствовать, что измазались, легко правда (но воняет). Лучший способ – а Вася насрал больше. )))

      • Укроп | 17.10.2020 at 20:36 |

        Если при єтом им не мешать расправляться со своими “васями”, то и хорошо, у нас и руки чисты, и мерзость по фонарям болтается 🙂 Нет там “хороших”! Кроме нашей агентуры…

        • Я хороший))). Скрываюсь под маской “критично настроенного ДНРовца” Хотя народ – есть кадры, Украину ругают, но имеют дела завязанные на товаропотоки из нее. Клиника.

      • Valeriy | 17.10.2020 at 21:34 |

        +++

  2. sharktrust | 17.10.2020 at 15:27 |

    Дякую за цікавий допис. Було б цікаво прочитати
    про сучасні пропагандистські трюки і маніпулювання людьми, особливо
    в нашій країні. Прецедент Зеленського в майбутньому будуть викладати,
    як чудовий приклад вдалої роботи політтехнології і задурмановості свідомості
    громадян. Особисто знаю людей, які через півроку були в шоці, що якими вони
    були дурнями проголосувавши за намальований ними самими образ. Як свіжий
    приклад – поїздка Зеленського і Єрмака на передову. Офіс президента та його
    політтехнологи розкрутили епопею з тарілками та поїданням супу, щоб ця тема
    перебила більш злободенні і нагальні питання. З розвитком технологій маніпулювати
    людьми стало легше і простіше чим ще років зі сто назад. Людина міняється значно
    повільніше до прогресу науки і техніки. Чи я помиляюсь?

    • На “Лінії Оборони” я доволі ретельно розписав спецтехнологію “карнавалізації буття” – ще КДБшну розробку: https://defence-line.org/2020/06/zelenskij-karnaval-chastina-1/
      Далі був матеріал про “білоруський карнавал” – це те, на що підштовхнули наших сусідів-білорусів… Якщо не читали – почитайте, рекомендую!

    • Ну, а так є ціла “Енциклопедія методів пропаганди”. Ось цілий набір – між іншим, він висить в мережі ще від початку 2000-х років:
      https://psyfactor.org/propaganda.htm
      Я міг би написати щось подібне для “ЛО”, але простіше дати посилання на “Пси-фактор” для самостійного ознайомлення. Там все описано доволі професійно.

      • Олег | 17.10.2020 at 18:57 |

        Свого часу я гортав пропаганду псифактора, але побачивши знов, що просуваєть кремль, не став читати. Зараз уважніше переглянув – вирішив потенувати мозок у знаходженні брехливих положень і взяти, наскільки зможу, всі надані положення, що є “робочими соснами” чи як там було сказано “найвеличнішими”.
        Дякую за посилання.

    • Людина міняється значно повільніше до прогресу науки і техніки. Чи я помиляюсь?
      =============
      Закон Мюллера-Геккеля: онтогенез кожної особини є коротке і швидке повторення філогенезу
      Або, чи міняється Ваш ноутбук протягом свого життя?

      • Змінюється його програмне забезпечення + набори даних. 😀
        А ще можна, наприклад, оперативку приростити! 😀
        Або периферію вдосконалити: мишку, навушники, принтер, сканер… 😀

  3. Федір | 17.10.2020 at 16:31 |

    хорошая статья!
    имхо: судить колаборантов нужно! от рядового из в/ч до прокуроров и милициянтов, депутатов тощо .
    ну а рядовой нарид обязательно оставить без прав политических!
    например издать закон, што они утратили гражданство получив паспорта Рф, или формальным вводом военного положения

    • Вовк | 17.10.2020 at 16:54 |

      отримавши курку-мутанта замість тризуба, нехай готуються до Сибіру, Ямалу та ІНШИХ говєнєй неосяжної паРаші!
      вже МАЄМО синка німецького поліцая в українській АКТИВНІЙ політиці. Може, ДОСИТЬ наступати на граблі?

  4. старый ворчун. | 17.10.2020 at 16:36 |

    вопрос о коллаборантах весьма актуальный уже сегодня. много семей совершают поездки в оккупированные районы и в крым. и наоборот. периодически имеем всплески инфы что прямо в киеве обнаружили и арестовали даже тех самых “ополченцев” засвеченных и воевавших против наших ВСУ. и все! не слышно о судебных процессах, ни чего. разве что потом всплывают они при очередном обмене. я уж молчу о провале с “вагнеровцами”. коллаборанты сегодня – как обменный фонд для путиниских вояк. короче, ясности в этой сфере правосудия пока не вижу.

  5. Федір | 17.10.2020 at 16:37 |

    а еще лучше – ” Третья Сила” берет и топит в море всех изменивших присяге в 2014м, они большой мерой причина войны, что враг осмелел и пошел убивать на Донбасе!
    а для лбгт-ПАСЕ и прочих сотоварищи сказать “Ну конешно печально, их права так грубо нарушили, но это не наши люди сделали!” давайте выражайте скорей Озабоченность, а нам своє робити

    • Це може зробити лише “український Піночет”. Біда в тому, що тоді він сам буде оголошений “кривавим терористом”, а за ним і вся Україна буде “нерукопожатою”, а також позбавлена кредитів та іншої міжнародної допомоги. Отож в теорії воно нібито й непогано, а на практиці – вилізе Україні боком. 🙁

      • Федір | 17.10.2020 at 22:36 |

        ну делать может Пастор, а Гетьман в белых перчатках )))
        ну и во 2х с лицемерными слизнями Эвропы можно договорится – мы не вспомним ваши шашни с путеном а вы на недельку закроете глаза!
        и кстати тому сталинскому СССР сошло с рук куда большее, и ничего , еше и вписались в ряды победителей и основателей ООН.
        ну и в третьих на фоне усиления Турции и вырождения “белых европейцев” ой НЕ факт, что ктото с Пастора спросит,
        тупо поделить с Турками трофеи ( репарации, т.е. ресурсы Мордора) а Штаты скажут ” это наш **** сын, не трожте ” ;))

  6. Андрій Олегович | 17.10.2020 at 16:52 |

    НАлякані звірствами Яроша і ПС , колаборанти будуть тікати в ростовську область..

    • Вовк | 17.10.2020 at 16:55 |

      а там – Кубанська народна республіка! 😉

      • Андрій Олегович | 17.10.2020 at 16:59 |

        А там як Бог дасть)

      • Йовіш | 17.10.2020 at 18:57 |

        Черкеський каганат, а кізяків кубанських аиріжут як непотріб

      • Укроп | 17.10.2020 at 19:15 |

        Буферна “держава” і не більше! Ми не кацапи і поважаємо непорушність кордонів, приймати у склад України поспішати не треба. А рашка всередині хоч і на 100500 республік нехай розпадається.

        • Федір | 17.10.2020 at 22:38 |

          не распад а “федерастия… тю. федерализация!” 😀

        • onosamo | 17.10.2020 at 22:46 |

          А de facto — тримати руку на пульсі. Тому, що на горлі.
          Разом із республікою на землях Східної Слобожанщини.

  7. Евгений О. | 17.10.2020 at 17:08 |

    Хотілось написати багато.
    Але, як то кажуть, викристалізувалось лише наступне.
    Стосовно поводження з колаборантами маємо спитати точку зору сімей загиблих у цій війні.
    Батьків, дітей і жінок наших воїнів.
    Все інше – то так, філософія. Філософія, до обговорення якої з ентузіазмом приєднається і Зеленський старший і багато дехто.
    Перепрошую, якщо що.

    • А також тих, хто кинув на Донбасі усе та приїхав на підконтрольні українському уряду території. А ще родичів тих, кого закатрупили в ОРДЛО… Я таких знайомих маю. 🙁

  8. Сергій-Львів | 17.10.2020 at 17:16 |

    Тема важлива, надто важлива, щоби розглядати її поверхнево. Тому підтримую шановного Автора. На мою думку, у ситуації з ОРДЛО і Кримом ми знаходимось в юридичній пастці, оскільки, на відміну від WWII, не оголошено військовий стан, та ведеться гібридна війна. Тоді кожного колаборанта, а це ще треба розслідувати, будуть судити цивільним судом, а не воєнним трибуналом, коли юридичні судові процедури значно спрощені. І це все розтягнеться на роки разом з усіма апеляціями та ЄСПЧ. Як правоохоронні органи на місцях вирішують ці питання, ми вже зараз бачимо, коли відпускають справжніх колаборантів наліво-направо. Отже, дивлюсь на це песимістично: навіть ті, хто тримав зброю і стріляв в нашу сторону, відмажуться. Відповідати будуть лише ті одиниці, які явно засвічені в злочинах. Хоча від морального осуду ніхто не буде застрахований. Мене більше хвилює те, щоби не було самосудів, коли карати таких почнуть, не дуже ховаючись, патріоти. До речі, бандерівців ще досі звинувачують совки у колабораціонізмі, а якщо придивитись до них, то ще й невідомо, хто більш віддано служив нацистам, вони чи французькі повії.

    • Сергій-Львів | 17.10.2020 at 17:23 |

      Азербайджанці дають нам хороший приклад: грамотними військовими діями змусити їх самих втікати за поребрик так, щоби аж мости тріщали. А там вони нехай продовжують свою “справу”, нам легше буде.

    • Укроп | 17.10.2020 at 19:24 |

      Насправді ситуація трохи не така безнадійна. Сама одіозна наволоч втече через кордон сама, то з нею клопоту менше. Ті, що залишаться – пожиттєве, або років на 20-30 позбавлення виборчих прав тому що ця наволоч стає по справжньому небезпечною тільки під час їх паскудного волевиявлення. Якщо забрати цю можливість – нехай живуть, клянуть “біндер”, отримуючи від них зарплати та пенсії, нехай… Якщо спливуть якісь дані про їх “подвиги” – пакувати на роки безжально по суду. Нема злочинів – живіть… І буде досить мирно, і Європа не скавчатиме.

      • Galina Salvador | 17.10.2020 at 20:58 |

        Повністю підтримую пожиттєве позбавлення права виборчого голосу, тільки пожиттєве. Бо через 20-30 років вони старі маразматичні почнуть на виборах відіграватись.

      • Valeriy | 17.10.2020 at 21:41 |

        Жаль что пока дроны не различают колоборантов от простых, а так перекрыть всю границу с кацапией и чтоб ни один не свалил, так было-бы справедливе.

    • Сергій-Львів | 17.10.2020 at 20:22 |

      “позбавлення виборчих прав” – і це також. Прецедент є в країнах Балтії, якщо треба, допоможуть як найкраще це зробити, щоби захисники різних прав у світі не репетували.

  9. Олег | 17.10.2020 at 18:34 |

    Пане Тимуре, чи маєте ви, хай поки у чернетці, перелік найпоширеніших питань з розв’язками з приводу наших колаборантів?
    Бо як на мене, спочатку слід “спалити москву” (с – Микита Соловйов з демсокири), а потім вже розбиратися у подробицях з розумом колаборантів.
    Заздалегідь дякую.

    • Це “король-сонце” – французький правитель Луї XIV казав: “Держава – це я”.
      На відміну від нього, я не вважаю, що Українська держава – це я…
      А тому користь з мого особистого списку питань є мінімальною.
      На мож особисту думку:
      – так, спочатку слід було б “спалити Москву”… але тут світова спільнота може не погодитися, отож діяти нам доведеться, маючи неспалену Москву “в тилах”;
      – довіряти “розбірки” з колаборантами приватним особам (навіть таким м’яким і чуйним, як-от я) не можна в жодному разі – бо це буде самосуд і лінчування;
      – воздавати колаборантам належне мусить виключно ДЕРЖАВА, для цього Україна має стати… українською без лапок, а не “постсовковою”, як-от зараз;
      – для цього треба виробити політику, з якої прибрати всі особисті моменти, зокрема й психологічне перенесення власної провини на інші “мішені”… бо почнуться асиметричні помсти й розкручування маховика ненависті, який потім не зупинити.
      Це дуже стисло.

      • Олег | 17.10.2020 at 19:08 |

        “для цього Україна має стати… українською без лапок” – тобто питання у додаванні у освіту предмета пропаганда у 9-му класі. Щоб вже дитиною майбутній виборець бачив, як його “кидають” у прямому сенсі.
        Гм…
        Вважаю, що це вже не раз написано, але до цього ніде не бачив. Тому радий, що при обговоренні саме вашої статті прийшла така чудова думка!
        Вдячний вам за статтю та відповідь! 🙂

  10. parabellum | 17.10.2020 at 18:49 |

    Це да

  11. Наталія М. | 17.10.2020 at 19:21 |

    Шановний Тимуре! Дякую за Ваші статті: як завжди цікаво і актуально.

  12. Andriy Moderator | 17.10.2020 at 19:39 |

    Я смотрю, пошла волна “понять и простить”.

    А что будем делать с теми военнослужащими, которые в 14-м не вышли из Крыма? Допустим, что они не воевали против Украины, вообще нигде не воевали. И даже не перешли служить в скрепную армию.

    Что будем делать с теми шахтерами, которые пошли в “самооборону”? Ну ведь их начальство заставило, семьи кормить надо, правильно? Но почему-то когда вспоминают “семьи кормить надо” в оккупации, никто не вспоминает вариант “пойти служить в ВСУ на контракт”.

    А что делать с теми, которые ничего не сделали уголовно наказуемого, даже особо не работали на оккупанта, ну там копали свой огород, продавали на рынке и тем жили. Но при этом устроили МОРАЛЬНУЮ травлю патриотам. Это вроде как не считается?

    В этой ситуации МОЕ ВИДЕНИЕ – после освобождения все должны быть поражены в правах и все обязаны принимать участие в восстановлении. У кого руки в крови – уголовная ответственность и работы на разминировании, остальные – лишение избирательного права на 5-10-20 лет, а то и пожизненно и обязательство отработать на восстановлении.

    Если кто был в оккупации кто с риском для жизни помогал Украине, то таких можно восстановить в правах индивидуально, и я думаю, что если они в оккупации рисковали своей жизнью, то после они поймут, что лучше поразить в правах тех немногих достойных вместе со всякой швалью, чем оставить эту шваль без наказания.

    • Евгений О. | 17.10.2020 at 20:16 |

      Вот и мне кажется, что помаленьку закидывают посылы, мол, а что делать было… жить то надоть…
      Приперло, ведь, оно, со всех сторон.
      И то же, которое “перестать стрелять” через гордона закинуло “мульку”, что устало оно, зубки почистить не успеет с утра, а его, горемычного, уже дергают, да смыкают. С лица говорят, спал, глазки потускнели… Притомился, бендяжка, уходить собрался. Вот только не расслышал я, уговаривают ли самого влиятельного лидера современности остаться на боевом посту по причине незаменимости. эксклюзивности и невдолбенной неповторимости…
      Чуют мои чувствительные компоненты, шо-то бысть должно вскорости, ох и должно.
      А ведь смешнее всего-то, как пишут прессуны, Трамп, вроде как сказал, что если Байден победит, он, Трамп, из Штатов слиняет!
      Во как!
      Ну, и гуманно-толерантные и всетерпеливые, искусно теми, кому надо подогреваемые, вот-вот, суя по всему, должны начать ко всеобщей любви взывать.
      А тут еще эрэфийских номеров на черниговской трассе стало заметно….Московских не хилых тележек,. кстати, да и фуры наблюдаются .

    • “Я смотрю, пошла волна “понять и простить” (с)
      *****
      ?!?!?!?!?!?!
      Про “понять и простить” не йдеться. Від слова ЗОВСІМ.
      Йдеться про інше:
      1. ПОНЯТЬ, ЧТО С НИМИ ДЕЛАТЬ?!
      2. НЕ ДОПУСТИТЬ САМСУДОВ И ЛИНЧЕВАНИЯ.
      Йдеться про це й не більше.
      Все інше Вам здалося. З якої причини?! Не знаю…
      P.S. Я намагаюся трохи “недосформульовувати” кінцівки таких матеріалів, щоб спровокувати людей на самостійні висновки й додумування. Бо питання дуже й дуже непросте… Ви й самі намітили декілька різних категорій колаборантів, по яким виникають питання. Хто про це зараз думає на державному рівні?! Ніхто… Отож бо. 🙁

      • Евгений О. | 17.10.2020 at 21:03 |

        Нажаль, шановний Тимуре, мені важко погодитись з Вами в тому, що питання колаборантів не просте.
        Просте воно. Просте, як понятя честі для того, хто розуміє, що то за воно, ота честь.
        На мою думку, левова частина негараздів в теперішньому світі має своєю причиною оту саму “непростоту”.
        При прискіпливому розгляді того джерела, з якого останніми десятиліттями витікала найбільша кількість різноманітних закидів стосовно гуманностей-терпимостей в купі з рівноправ’ям та подібними “штуками”, його географічні координати виявляться цілком відомими.
        В самій же єрєфії, в її чи то совєцькому, чи вже “капіталістичному”образі тих самих гуманностей-терпимостей і видно не було і нема по сьогодні.
        Природа, вона така, яка вона є.
        Вірогідність того, що ті, хто вижив за часів окупації має в своїх шафах різноманітні скелети занадто висока.
        Тому і заходи превентивної безпеки мають бути. А це і поразка в громадянських правах і ряд інших вимог до цієї категорії населення на певний, досить таки тривалий час. Без зайвих, звичайно, дуростей.
        Але останнє, це вже від людського фактору залежатиме.
        Як те, що сталось в Кагарлику з місцевими поліціянтами, чи з тим велосипедистом, якому оті, наче б то навчені і треновані “правоохоронці” в спину стріляли.
        Отут таки дійсно. не прості питання.

      • Andriy Moderator | 17.10.2020 at 21:14 |

        Вы не одиноки в своих посылах, ваш голос вплетается в дружный хор.
        И я конечно соглашусь с вами по некоторым (или даже по многим пунктам), но мерзкое ощущение продвижения идей “понять и простить” (в общем, не исключительно вами лично) остается.

      • Damian | 17.10.2020 at 21:50 |

        Можливо, я неправий, тоді нехай в мене жбурнуть камінь. Але складається уявлення, що саме завдяки періоду, коли були суди Лінча (нехай вони були визнані згодом неправильними), сформувалася стійка та непохитна система судочинства. Можна порівняти з совєтською практикою позасудебних страт. Що з цього вийшло, ми можемо спостерігати прямо зараз. Відсутність закону за совєтів має та буде ще мати тривалі наслідки. Щоб не ходити далеко за прикладами, можемо подивитися на карні справи, які було розпочато проти Порошенка.

        • Сергій-Львів | 17.10.2020 at 22:18 |

          Проблема не так з законами, як з судовою системою, яка зовсім не є незалежною третьою гілкою влади. Колись читав, як після жовтневого перевороту більшовики ламали під себе існуючу на той час царську судову систему, яким репресіям піддавали тих суддів, які не хотіли підкоритись. Ось і маємо в спадок тих відшліфованих каральною сталінською системою суддів, які за пайку, достатньо жирну, від влади готові виконати будь-яке її замовлення. Можливо, є в цьому середовищі хтось, хто намагається час від часу чесно служити, але вони погоди не роблять.

          • Так, у нас колосальні проблеми з судовою системою! І я досі чекаю, щоб хтось із присутніх на “ЛО” досвідчених юристів висловився про перспективи й напрями її реформи.

    • Сергій-Львів | 17.10.2020 at 21:35 |

      “понять и простить” так розумію, що цей закид не в нашу сторону, а до зелені, яка тимчасово при владі. А ми тут колективно “працюємо” над програмою боротьби з колаборантами по пунктах, щоби сформувати свою позицію та знати, яка політична сила здатна буде її здійснити. Яку політсилу маю на увазі, напевно, ніхто не сумнівається.

    • Юрій | 17.10.2020 at 22:11 |

      2Andriy Moderator – абсолютно підтримую, у самого такі ж ідеї

    • Федір | 17.10.2020 at 22:44 |

      ” маленькие люди всегда были надеждой и опорой больших негодяев” (с)
      так что поражение в правах и система наказаний обязательна!!

  13. Дмитро | 17.10.2020 at 19:43 |

    Що стосується Даунецька і Лугандоська то там наших вже не має. Не має там колоборантів. Там тільки зрадники.

    • Центровий | 17.10.2020 at 20:53 |

      Ви там були особисто? Чи надивились Ютуба? Звідки така категоричність?

      • Дмитро | 17.10.2020 at 21:24 |

        Доводилось.

      • Евгений О. | 17.10.2020 at 21:27 |

        Можливі два джерела.
        Перше – то власне не знання ситуації і вплив того самого Ютуба та не розуміння процесів, що сьогодні проходять.
        Друге – то цілком усвідомлені, належним чином відшліфовані фахівцями формулювання.
        В першому випадку це цілком можливо віправити належними поясненнями.
        В другому… то я сподіваюсь, що його не існує в даному випадку.

    • То есть Фашик Донецкий и Крымский Бандеровец уже зрадники?
      Попрошу доказать.

      • SoldatYdachi | 18.10.2020 at 15:02 |

        Михаил В | 17 Жовтня, 2020 at 21:37
        Фашик Донецкий
        =======
        рад був би помилитися та наскільки мені відомо він загинув ще роки 2 тому
        🙁
        та справа його живе!

        • Сергій-Львів | 18.10.2020 at 22:21 |

          Не може бути! А хто ж тоді пише на його сайті? https://fashikdonetsk.com/

          • Ось пояснення:
            https://www.obozrevatel.com/person/fashik-donetskij.htm
            =====
            Фашик умер?
            Зимой 2018 года по интернету прокатился слух, что блогер погиб. Информация основывалась на подозрениях сетевых пользователей, что на самом деле Фашиком Донецким является основатель ресурса “Хунта.in.ua”, известный волонтер, дизайнер Леонид Краснопольский, который трагически погиб в ДТП под Днепром 4 февраля 2018 года. Однако публикации Фашика Донецкого не прекратились и таким образом слухи о его смерти и настоящем имени были развеяны.
            =====
            Отже, він таки живий!.. 😀

          • Сергій-Львів | 18.10.2020 at 23:29 |

            Дякую, така втрата була б шоком, тому що часом читаю його емоційні та досить приперчені пости з “тої сторони”.

          • SoldatYdachi | 19.10.2020 at 01:07 |

            Тимур | 18 Жовтня, 2020 at 22:49
            він живий!
            Красно дякую!
            🙂

      • Дмитро | 19.10.2020 at 08:01 |

        А Ви їх бачили?

  14. Valeriy | 17.10.2020 at 21:30 |

    Поведение слабой нации. Заметьте на видео стригут волосы только мужчины. Герои антифашисты одним словом.

    • До речі – це таки правда! Цікава деталь, дякую.
      До речі. вона може свідчити і про те, що своє безсилля перед обставинами ці чоловіки і справді ЗГАНЯЛИ на ще слабших – на жінках!.. Це повністю відповідає механізму трансферу (перенесення), описаного мною вище. Все підтверджується.

  15. арет | 17.10.2020 at 21:36 |

    Абсолютно погоджуюсь,що почалось Понять и Простить.Не все так однозначно…
    На днях,десь з Покрови читав в двох місцях про Крим,щодо привезеного населення.Посил гарний такий,правильний,про окупацію,про те що привезене населення -клопіт окупанта,але після визволення,ніхто нам не дозволить на Заході їх вислати,усі ці евроструктури будуть проти.А ми ,хто ми,залежимо від них,тож так прийдеться.Крім того,ми ж не сталіністи,щоб як кримських татар. висилати.А міст вже є і вагони можна знайти,недовго їм там їхати до Ростова.
    А вчора ====
    Люди, которые сейчас живут на оккупированных территориях и получили российское гражданство, смогут остаться жить на Донбассе в качестве иностранцев после деоккупации

    Об этом вице-премьер-министр Украины — министр по вопросам реинтеграции временно оккупированных территорий Алексей Резников сказал в интервью каналу N1, передает “ДС”.
    Як посилається на меншини,Хорватію

    Нічо так,а екзамен з мови та історії,присягу здавати будуть?Чи просто возз’єднання сімей буде?
    До речі як тепер проходить процес набуття громадянства,през підписав і все?

    • Евгений О. | 17.10.2020 at 21:49 |

      Стосовно дозволу.
      Якщо ми будемо питати дозволів, то що то за Україна і про яку, перепрошую, незалежність може йти мова?
      Тут треба вирішувати, чи шашечки на дверях малювати, чи таки їхати.

      • Damian | 17.10.2020 at 22:04 |

        Шановний Евгений О.! На мою особисту думку, сьогодні конче необхідно дотримуватися існуючого закону про громадянство України, яке передбачає едине громадянство. Доповнити його реальним покаранням , коли це не виконується. А, як ми знаємо, бути іноземцем,- це доволі складно. Тут і дозвіл на проживання, і доступ до медицини, освіти, роботи. Не треба нікого вичавлювати з України. Нехай люди самі роблять свій вибірю Але, підкреслюю, за наявності тільки єдиного грамадянства, а не декількох паспортів.

        • Damian | 17.10.2020 at 22:06 |

          Прошу вибачення. Помилка. “громадянства”.

  16. Марат | 17.10.2020 at 22:06 |

    А может нам и не прийдется ничего решать? Вспомните, как в августе 1995 года 120.000 сербов сбежало в Сербию с территории т.н. зв. “Сербской Крайны”. Бежали на транспорте, пешком, любыми способами. Даже на тракторах))) Сербы на тракторах в Хорватии – это отдельный мем)

  17. “Понаехавших” россиян нужно обязательно вернуть на историческую родину. Активных участников русской весны судить, кого-то люстрировать. РосТВ блокировать. Администрация, только не из тех кто остался.

Comments are closed.